הימין חוגג • השר לוין: “צעד ראשון והיסטורי לתיקון מערכת המשפט”

איתמר בן גביר: "בשורה לישראל. בשורה לישראל השניה ובשורה לישראל הראשונה" • סמוטריץ': "מתחילים בתיקון מערכת המשפט ומחזירים את האיזונים בין הרשויות שהופרו לפני 30 שנה על ידי אהרון ברק" • בג"ץ ראשון הוגש נגד החוק לצמצום עילת הסבירות
אריה ריבקינד
ו' אב התשפ"ג / 24.07.2023 16:07

שר המשפטים יריב לוין בירך במליאת הכנסת על אישור חוק ביטול עילת הסבירות – ואמר: “צעד ראשון והיסטורי לתיקון מערכת המשפט”.

למקצועות האלה יש ביקוש רב – ובשכר גבוה. כל יתרונות התכנית

בנאומו לאחר אישור החוק לתיקון עילת הסבירות בקריאה השנייה והשלישית, אמר לוין: “אנחנו יוצאים עכשיו לפגרה ארוכה, אני יוצא אליה בידיעה שהעברנו חוק חשוב, אבל בלי שמחה לאיד ועם רצון אמיתי לקרב בין כל חלקי העם”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ אמר בהצהרה לתקשורת, לאחר אישור החוק לביטול עילת הסבירות: “לאחר עבודה קשה ומאמץ של שנים רבות, אנחנו מתחילים בתיקון מערכת המשפט ומחזירים את האיזונים בין הרשויות שהופרו לפני 30 שנה על ידי אהרון ברק.

“תודה לראש הממשלה, לחברי הקואליציה, לשר המשפטים ולשותפי וחברי להובלת הרפורמה שמחה רוטמן. יחד נמשיך לתקן באחריות”.

והוא כחתן: כולם מגיעים ליריב לוין לאחל מזל טוב. צילום: חרדים 10

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: “בשורה לישראל. בשורה לישראל השניה ובשורה לישראל הראשונה. מדינת ישראל תהיה מהיום קצת יותר דמוקרטית. החוק שהעברנו היום הוא חשוב לדמוקרטיה, אבל זה רק ההתחלה.

“בשביל מדינת ישראל יהודית יותר ודמוקרטית יותר אנחנו חייבים להעביר את שאר חלקי הרפורמה, בראשם שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ושינוי סמכויות היועמ”שים. מברך את חברי שר המשפטים יריב לוין שנאבק לכל אורך הדרך”.

השרה  אורית סטרוק, לאחר העברת החקיקה: “שומרים על הדמוקרטיה. מתחילים לתקן ולאזן את מערכת המשפט. לאחינו הזועקים על ‘חורבן המדינה’ נאמר באהבה: כאבכם נוגע בנו, אבל הרחקתם לכת בתבהלה שאחזה בכם חציתם קווים אדומים, ששום ממשלה אחראית לא תוכל לקבל. עכשיו ההזדמנות להתנער מצעדים חסרי-אחריות, להידבר באמת. להכיר בצורך, ולתקן יחד”.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: “הגיע הזמן. רק ככה מחזירים את אמון הציבור במערכת המשפט. ולאחינו מתנגדי הרפורמה, הביטו וראו איך כל השקרים שסיפרו לכם על הרפורמה מתפוגגים. הרפורמה תחזק את הדמוקרטיה שלנו ולא ההיפך”.

ח”כ גדעון סער מהמחנה הממלכתי: “|ביודעין ובעיניים פקוחות לרווחה העבירה היום הממשלה חוק הפוגע פגיעה אנושה באינטרס הלאומי ומתעלם מרחשי לב רוב הציבור שהביע את זעקתו באופן חסר תקדים.

“חברי ואני מחויבים להמשך המאבק על דמותה ועתידה של המדינה. מי שצהלו היום במליאת הכנסת אחרי ההצבעה – ייענשו על ידי העם בישראל בקלפי”.

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד, שספג תבוסה, תקף את אישור החוק והבטיח שיעתור מחר לבג”ץ: “זה יום עצוב. יום של חורבן הבית. יום של שנאת חינם.

“אני מסתכל על הקואליציה חוגגת ושואל, מה אתם חוגגים? את זה שאתם מפרקים את המדינה היהודית שיש לנו? את זה שאנשים ששירתו יחד במילואים שלושים שנה מבטלים את המפגש השנתי כי הם יודעים שזה ייגמר רע?”

יו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד הגיב לאישור צמצום עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית בכנסת ושלח איום כלפי הממשלה. “מרגע זה ואילך, לכל התקדמות חד צדדית ברפורמה יהיו השלכות קשות”, הצהיר.

תנועת “דרכנו”, בשיתוף עם התנועה הדמוקרטית האזרחית, הגישה בבית המשפט העליון עתירה לבג”ץ, בדרישה לביטול החוק המצמצם את עילת הסבירות.

העתירה מבקשת מבג”צ להוציא בדחיפות צו ביניים, שישעה לאלתר את התיקונים לחוק יסוד: השפיטה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות