קוצב לב הושתל הלילה לנתניהו – יריב לוין המחליף עד לשחרורו

אחרי שאושפז בשבת שעברה: נתניהו עבר הלילה הליך להשתלת קוצב לב במרכז הרפואי 'שיבא' • הממשלה אישרה הלילה במשאל טלפוני דחוף: שר המשפטים ימלא את מקומו של ראש הממשלה בזמן ההליך - עד לשחרורו • נתניהו בסרטון: "אני מרגיש מצוין, אבל אני מקשיב לרופאים שלי"
אריה ריבקינד
ה' אב התשפ"ג / 23.07.2023 01:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר הלילה (ראשון) בהצלחה הליך להשתלת קוצב לב בבית החולים שיבא תל השומר.

תיקון הזיווגים ההיסטורי בט”ו באב: קדימה, תשלחו שמות של רווקים

את ההשתלה ביצעו פרופ’ רועי בינרט, מנהל מרכז דוידאי להפרעות קצב וקוצבים, ופרופ’ איל נוף, מנהל שירות אלקטרופיזיולוגיה פולשנית בבית החולים.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: “במהלך הלילה התריע מכשיר הניטור של ראש הממשלה נתניהו על הפרעת קצב בליבו. בהמלצת רופאיו, הוחלט להשתיל בליבו קוצב לב. ההליך התבצע תחת טשטוש, על ידי פרופ’ רועי בינרט ופרופ’ איל נוף, ועבר בהצלחה, ללא סיבוכים. מצבו הרפואי של ראש הממשלה טוב, והוא ישאר להשגחה במחלקה הקרדיולוגית בשיבא”.

לשכת רה״מ: ‏ההליך הרפואי שעבר ראש הממשלה הסתיים בהצלחה. ‏ראש הממשלה חש בטוב וישאר בבית החולים שיבא להשגחה, והוא צפוי להשתחרר בהמשך היום.

מנהל המכון להפרעות קצב בשיבא, פרופ’ בינרט, סיפר: “זיהינו במנטר התת עורי שהשתלנו בגופו של ראש הממשלה שבוע קודם לכן הפרעת קצב זמנית שארעה במוצ״ש. זו הסיבה שהזמנו את ראש הממשלה בדחיפות לעבור השתלת קוצב לב. ההשתלה עברה בצורה חלקה ללא סיבוכים. הוא לא נמצא במצב מסכן חיים, הוא מרגיש מצוין וחוזר לשגרת יומו.

“אם קצב הלב לא היה מתאושש, וההפרעה אצלו הייתה מספר שניות. אם ההפרעה לא הייתה חולפת והוא לא היה מתאושש, היינו מגיעים למעשה לקצב לב איטי עד אובדן הכרה וחלילה דום לב”.

פרופ’ אייל נוף, מנהל שירות אלקטרופיזיולוגיה פולשנית בשיבא, הוסיף: “הפרקטיקה של השתלת מכשיר ניטור פועלת ברגע שיש חשש לאירוע שיכול להיגמר בהפרעת הולכה חשמלית. בזכות הניטור ראינו את הבעיה וההפרעה אתמול בלילה וכך יכולנו להשתיל קוצב לב שימנע את האירועים האלה בעתיד אם ויקרו שוב”.

בסרטון שפרסם ראש הממשלה טרם שהוכנס לטיפול הוא סיפר על ההליך ומבהיר שהמאמצים להגיע לפשרה בעניין הרפורמה נמשכים.

“לפני שבוע שמו לי מכשיר ניתוב”, מסביר נתניהו, “המכשיר הזה צפצף הערב ואמר שאני צריך לקבל קוצב לב – ואת זה אני צריך לעשות עוד הלילה. אני מרגיש מצוין, אבל אני מקשיב לרופאים שלי”.

על החקיקה הוסיף: “ניסיונות להגיע להסכמה רחבה נמשכים גם כעת”.

בשל ההליך הרפואי, ישיבת הממשלה שתוכננה למחר תידחה.

שרי הממשלה אישרו הלילה במשאל טלפוני דחוף, כי שר המשפטים יריב לוין ימלא את מקומו של ראש הממשלה נתניהו בזמן ההליך הרפואי שיעבור – עד לשיחרורו.

בשבת שעברה פונה נתניהו מביתו שבקסריה למיון בשיבא, לאחר שחש ברע.

לשכתו מסרה אז כי הוא התלונן על סחרחורת לאחר שבילה יום קודם בכינרת בשעות החום – וכי סבל מהתייבשות.

רעייתו שרה ובנו אבנר ליוו אותו, וגם רופאו האישי ד”ר צבי הרמן ברקוביץ’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות