הגרב”ד פוברסקי: מוסדות המערבים קודש וחול פועלים משליחות שטן

ראש ישיבת פוניבז' וחבר 'המועצת' של 'דגל', התבטא השבוע בחריפות נגד היוזמה להקים מוסדות המערבים קודש וחול: "התורה במקומות הללו אינה תורה מן השמיים, כי מלמדיהם לא נשלחו לכך על ידי הקב"ה" • "אין הבדל כלל בין מקומות שעטנז אלו  ללימודים בגימנסיה או באוניברסיטה"
יוסף גרינבוים
ה' אב התשפ"ג / 23.07.2023 00:26

הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז’ וחבר ‘המועצת’ של ‘דגל’, התבטא השבוע בחריפות נגד היוזמה להקים מוסדות המערבים קודש וחול – ואמר כי “אין הבדל כלל בין מקומות שעטנז אלו  ללימודים בגימנסיה או באוניברסיטה”.

תיקון הזיווגים ההיסטורי בט”ו באב: קדימה, תשלחו שמות של רווקים

במהלך דבריו רבנים ומשגיחים, הביע ראש הישיבה את כאבו על “הטשטוש שגורמים שונים, חלקם בעלי איצטלה דרבנן, מנסים להחדיר לשולי המחנה, באמצעות הכשרת מוסדות שכבר אסרו גדולי הדור זצ”ל ויבדלחט”א, המערבים קודש בחול”.

וכך אמר הגרב”ד פוברסקי: “הנביא מלאכי אומר  כי ‘שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך ה’ צבקות הוא’. הרי לנו כי בשביל לקבל תורה מרב, עלינו לשום ולהעריך בדעתנו אם הרב דומה הוא למלאך ה’.  והדבר טעון ביאור, איך יכולים אנו להשוות  את רבותינו למלאכים, אם אין לנו השגה  והבנה בצורת מלאך מהי?

“אלא ביאור הדברים  הוא כפי שכתב בפירוש ה’מצודת דוד’, שמלאך כאן אינו מכוון על מלאכי מעלה, אלא מלאך עניינו שליח, ובא הכתוב ללמדנו כי בבואנו לקבל תורה מפי רב, התנאי הראשון הוא שעלינו לבדוק אם הרב הינו שלוחו של מקום או לא”.

ראש הישיבה הוסיף: “הישיבות הקדושות בכל הדורות  עמדו על משמר ישראל להמשיך לדורות את שליחותו של מקום. לצערנו יש מקומות שכלפי חוץ  נדמה שהם מקום תורה כי יש שם לימודי גמרא וקודש, אך עלינו לדעת  כי מקומות אלו אינם  פועלים בשליחתו של מקום, אלא פועלים משליחותו של שטן.

“התורה במקומות הללו אינה תורה מן השמיים, כי מלמדיהם לא נשלחו לכך על ידי הקדוש ברוך הוא. אין הבדל כלל בין מקומות שעטנז אלו  ללימודים בגימנסיה או באוניברסיטה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות