בקואליציה מאיימים: מי שלא יתמוך ביום שני – יפוטר, כולל השר גלנט

ראש הממשלה פועל להגיע להסכמה, ובמקביל עסוק באיחוד השורות בקואליציה • חברי הקואליציה קיבלו הודעה: "מחר החל מ-14:00 עליכם להיות בירושלים" • גנץ שוב מהלך אימים: "פנינו לאסון ערב תשעה באב" • השר כ"ץ: "יחידות צבאיות לא יכולות לכפות על הממשלה לשנות את מדיניותה!"
חרדים 10
ה' אב התשפ"ג / 22.07.2023 23:35

 לפני פתיחת הדיון במליאה על חוק עילת הסבירות: מאחורי הקלעים מתנהלים הערב (מוצאי שבת) ניסיונות תיווך כדי לחוקק את החוק בהסכמה, לצד פעילות של ראש הממשלה לאיחוד השורות בקואליציה לקראת ההצבעה, כדי לוודא שהחוק אכן יעבור.

לפי דיווח בחדשות 12, נתניהו משוחח עם חברי כנסת וגורמים פוליטיים ועורך איתם התייעצויות, תוך שהוא פועל כדי להגיע להסכמה, אבל אם לא תהיה הסכמה – הכוונה היא להתקדם עם הנוסח הנוכחי של החוק, שאושאר בוועדת החוקה.

בימים האחרונים חברי הכנסת שמעו מראש הממשלה דברים דומים למסרים שעברו לנשיא ביידן וליו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: “את זה אני אעביר, ואחרי זה נתקדם בהסכמה”.

לפי חדשות 12, בשל ההתנהלות של השר יואב  גלנט, הפועל לדחות את ההצבעה ולהגיע להסכמה, בכירים בקואליציה מאיימים הערב כי מי שלא יתמוך בחקיקה ביום שני – יפוטר, כולל שר הביטחון יואב גלנט.

מבחינת לוח הזמנים, הדיונים ייפתחו מחר ב-10:00, האופוזיציה קיבלה 26 שעות לנמק ולדון ולכן הדיון אמור להסתיים למחרת ב-12:00. אחרי זה יהיה זמן לנאומי סיכום של שר המשפטים ויו”ר ועדת החוקה, זה דבר שלוקח בין שעה לשעתיים. ולאחר מכן עוברים להצבעות בקריאה שנייה ושלישית, יש הסתייגויות ולכן התהליך עצמו אמור להסתיים עד יום שני בערב.

הפרשן עמית סגל דיווח הערב, כי  חברי הקואליציה קיבלו הערב הודעה: “מחר החל משעה 14:00 עליכם להיות בירושלים ולהשאיר פרטים אצל צוות הסיעה היכן תהיו. אין אישור לאף אחד לא לקיים את ההנחייה”.

בשל חשש ממחטף של האופוזיציה חברי הקואליציה לא ישתתפו בעצרת – השר יריב לוין וח”כ שמחה רוטמן ינאמו בלייב מהכנסת. הסיבה: חשש שהאופוזיציה תעשה תרגיל ותכפה הצבעה בראשון בערב, אם כי בפועל סביר שלא יקרה כך, משום שמהלך כזה ייתן לקואליציה עוד יום שלם של חקיקה – של חוקים נוספים.

במקביל, נשיא המדינה צפוי לחזור מחר מארה”ב. אפשר להעריך בזהירות לאור הדברים שאמר שם, שהוא ינסה “להיכנס לאירוע” בדקה התשעים ולהביא להסכמות.

הסיכויים לכך לא ברורים, אך בנקודת הזמן הזו בקואליציה ממשיכים בתכניות כרגיל. חרף המחאה וחרף מכתבי האיומים של טייסים ולוחמים מהשמאל שאותים להוריד את הממשלה על הברכיים – החקיקה מתקדמת כמתוכנן.

בתוך כך, יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ שוב הילך אימים במהלך הפגנת שמאל בגבעת שמואל: “לנתניהו יש רוב של 64 מנדטים, אבל אין לו רוב בציבור להרס הדמוקרטיה וקריעת העם. מנהיג אמיתי, יודע להקשיב לאזרחים, יודע לעשות את הדבר הנכון. אסור לתת לקיצוניים לקבוע את עתידנו. אני קורא לו לעצור, לנהוג באחריות, ולהגיע להסכמות. אם לא – פנינו לאסון ערב תשעה באב”.

שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, ח”כ ישראל כ”ץ, אמר בריאיון לחדשות סוף השבוע בערוץ 12: “ביום שני החקיקה תעבור או בהסכמה או בנוסח הקיים. הוויכוח הוא כבר לא על עילת הסבירות שרבים הסכימו לה בעבר.

“אני מייצג אזרחים שלא מוכנים שהקול שלהם יתבטל בגלל איומים בסרבנות, או בגלל חסימת נתב”ג, תחנות רכבת וחסימת איילון. יש כאן ניסיון ברור לנצל שירות צבאי כדי לכפות עמדות ודעות. יחידות צבאיות לא יכולות לכפות על הממשלה לשנות את מדיניותה!”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות