בכירי הקואליציה: ‘בלי הסכמה – החקיקה תעבור, הכניעה מסוכנת’

השר יואב גלנט פנה לראשי הקואליציה בבקשה שיתמכו בדחיית הפגרה לצורך הגעה להסכמות - אבל בקואליציה מתנגדים: "כניעה כעת מסוכנת לדמוקרטיה" • בש"ס מכחישים דיווחים שגלנט מתואם עם דרעי: "שקר! ש"ס נגד כל התקפלות בנושא" • יו"ר הקואליציה: "ביום שני החוק יעבור"
אריה ריבקינד
ה' אב התשפ"ג / 22.07.2023 23:10

האם הכנסת תחליט על דחיית הפגרה לצורך הגעה להסכמות על חוק עילית הסבירות? לפי דיווח ב’כאן חדשות’, השר יואב גלנט פנה בסוף השבוע לראשי מפלגות בקואליציה בבקשה שיתמכו בדחיית הפגרה על מנת לסיים עם חקיקת עילת הסבירות – בהסכמה.

מנגד, ראשי סיעות הקואליציה נחושים להעביר את החוק וטוענים כי כניעה כעת “מסוכנת לדמוקרטיה”.

לפי דיווחים בכלי תקשורת, גלנט מתואם במהלכיו הפנים-קואליציוניים עם ח”כ אריה דרעי, אולם בש”ס אומרים הערב לחרדים 10: “שקר! ש”ס נגד כל התקפלות בנושא”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר בשיחות סגורות: “פשרה עד מחר או שהחוק יעבור”.

גם בכירים בקואליציה אומרים: “המאמצים להשגת חקיקה בהסכמה יימשכו עד הרגע האחרון, ובהיעדר הסכמה החקיקה תעבור כמתוכנן”.

עוד אמרו הבכירים בקואליציה: “עמדת הממשלה והקואליציה היא חד-משמעית – הפגיעה הגדולה ביותר בביטחון ובדמוקרטיה בישראל היא הכפפת הממשלה והכנסת לתכתיבים של יחידות צבאיות”.

יו”ר הקואליציה אופיר כץ כתב: “‏דמוקרטיה אמיתית היא לא להיכנע למספר קצינים שלא מקבלים מהלך פוליטי. אם נתקפל עכשיו אין משמעות לבחירות דמוקרטיות, ונקבל את האיום הזה פעם אחר פעם”.

הוא הוסיף: “בדמוקרטיה, הקול של הרופא והטייס שווים לקול של המוכר בסופר ועובד מפעל. ביום שני החוק יעבור”.

לפי ‘ישראל היום’, השר גלנט מפריד בין עמדותיו האישיות והמקצועיות, שכן ברמה האישית עמדתו נחרצת נגד סרבנות והוא תומך בצמצום עילת הסבירות ואף יצביע בעדה. עם זאת, בצד המקצועי הוא מבקש לשקף לנתניהו ולשרים את המצב בצה”ל, לאור איומי הסרבנות של השמאל.

השר איתמר בן גביר צייץ הערב: “אין לי ארץ אחרת, אין לי אחים אחרים, אבל, אסור להיכנע לבריונות, אסור להתקפל בפני איומים, גם כשאלו האחים שלנו! יש כאן ניסיון אדיר לסחוט את הממשלה הנבחרת ולהביא לכאוס מוחלט בו מי שמקבל את ההחלטות הם לא נבחרי הציבור. כולנו אחים אבל בהחלט לא מתקפלים. לא מתנצלים. מחוקקים”.

לאור המחלוקת באופוזיציה האם להחרים את ההצבעה על ביטול עילת הסבירות במליאת הכנסת, יו”ר מפלגת העבודה, ח”כ מרב מיכאלי, קוראת לראשי כל סיעות האופוזיציה להיפגש יחד ולגבש במשותף את צעדי האופוזיציה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות