החרדים התנגדו – והכסף לאברכים לא יועבר מתקציב שאושר לערבים

בעקבות מסרים שהתקבלו מהמפלגות החרדיות, שהביעו התנגדות לפגיעה בתקציבי החברה הערבית: שר האוצר הנחה את הדרג המקצועי למצוא מקור חליפי ל-130 מיליון השקלים המיועדים להגדלת קצבאות האברכים
חרדים 10
ה' אב התשפ"ג / 22.07.2023 22:33

אחרי הביקורת הציבורית: שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ החליט כי הכסף להגדלת קצבאות האברכים לא יועבר מתקציב התוכנית לפיתוח כלכלי של החברה הערבית, בניגוד להחלטה קודמת שלו. כך דווח הערב (שבת) ב’כאן חדשות’.

תיקון הזיווגים ההיסטורי בט”ו באב: קדימה, תשלחו שמות של רווקים

סמוטריץ’ הנחה את הדרג המקצועי במשרדו לאתר מקור תקציבי חליפי להגדלה של 130 מיליון שקלים בקצבאות האברכים, בין היתר בעקבות מסרים שהתקבלו מהמפלגות החרדיות, שהביעו התנגדות לפגיעה בתקציבי החברה הערבית.

באוצר יצטרכו לאתר מקור חליפי, לאחר שחלק מהשרים כבר הביעו התנגדות להבאת קיצוץ רוחבי בתקציב של כל משרדי הממשלה לטובת מימון הגדלת קצבאות האברכים.

בתחילת השבוע נחשף ב’כאן חדשות’ כי הממשלה צפויה להעביר 130 מיליון שקלים מהתוכנית לצמצום פערים במגזר הערבי לטובת הגדלת קצבאות האברכים. הכספים הללו מיועדים לרווחה, לבריאות, לחינוך, לתשתיות ועוד.

בדיון שהתקיים בשבוע האחרון בוועדת הכספים אמרו ח”כים ערבים לחרדים  “מופתעים מאוד מהשתיקה שלכם!”.

ח”כ יצחק פינדרוס אמר בתגובה לח”כ טיבי: “אתה מכיר את יו”ר הוועדה הקבוע, את ממלא המקום שלו, ואת האנשים בוועדה, ואתה יודע שלעולם לא תורם יד לפגיעה בציבור הערבי. מכותרת ועד פנייה לוועדת כספים ואישורה בוועדת כספים, היא דרך ללא מוצא. לכן הייתי מציע להשאיר את הכותרות בתקשורת, ולהישאר פה בעשייה מאוחדת”.

ח”כ ינון אזולאי הגיב: “אמרנו דעה ברורה, יש תקציבים ממקורות אחרים, אסור שזה יהיה על חשבון האחר. הכסף הוקצה מכוח החלטת ממשלה למגזר הערבי, צריך לכבד אותה. האלימות זולגת לכל המגזרים, צריך לתת שם עוד משאבים, צריך להעיר את המשטרה והשר, שיטפלו בנושא חד וחלק. מעולם לא פגענו במגזר הערבי”.

בשלב זה תקף אזולאי את רע”מ: “אבל אני רוצה להזכיר משהו שהיה לא מזמן. לפני שהתפרקה הממשלה הקודמת, רע”מ דאגו להביא כסף למוסדות הפטור, ולא דאגו לכספי המוכש”ר, והתחננו פה לכסף הזה, שהגיע בכל שנה קודמת, אנחנו ספגנו כמגזר חרדי בממשלה הקודמת מהלומות רבות”.

ח”כ ח’טיב-יאסין ענתה: “אתה יודע שנלחמנו על זה, אתה אומר דברים לא נכונים”.

ח”כ אזולאי: “תוצאה לא הבאתם”.

ח”כ ח’טיב-יאסין: “אמרנו שאפילו אנחנו מוכנים לתת מתוך הכסף של החברה הערבית ובממשלה לא הסכימו. הייתם בממשלות לאורך כל השנים, לא רק בקדנציה הקודמת, אתם יכולים להשפיע הרבה יותר ממה שאנחנו יכולנו. אנחנו לא מבקשים טובות מאף אחד, אלא מה שמגיע לנו בזכות. זה מקרה אחר לגמרי, אנחנו לא לקחנו את הכסף שלכם, עכשיו מעבירים מהתוכנית של החברה הערבית לחרדים, אתה יודע את זה. 70 שנה הייתם שותפים לכל הממשלות, איפה הייתה החברה החרדית בכל השנים האלה?!”.

ח”כ אזולאי: “אנחנו לא באים לגעת בכסף של האחר, נביא ממקורות שאנחנו יודעים להביא. לא צריך לגעת בשקל בחברה הערבית, אנחנו נמשיך ונסייע, בחברה הערבית יש אנשים מוחלשים, אנחנו מבינים לליבכם לא פחות. אבל אני מזכיר שכאשר הייתם בממשלה, לא הבאתם תוצאות בנוגע אלינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות