סקר חדשות 12: רוב הציבור מתנגד להפסקת ההתנדבות למילואים

מנתוני הסקר עולה ש-54% מהנשאלים חושבים שאין להתנות את ההחלטה בחקיקת הרפורמה המשפטית • 43% מהציבור לא מאמינים להודעות נתניהו על מצבו הבריאותי • ומה בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה?
חרדים 10
ה' אב התשפ"ג / 22.07.2023 22:06

מנתוני סקר חדשות 12 עולה כי, 54% מהציבור מתנגדים להחלטת אנשי שמאל להפסיק להתנדב למילואים אם החוק לביטול עילות הסבירות יעבור בכנסת.  36% תומכים בהחלטתם.

מנתוני הסקר בנוגע להתאמה לראשות הממשלה, עולה כי ראש הממשלה נתניהו מוביל על ראשי מפלגות האופוזיציה הגדולות – יאיר לפיד ובני גנץ.

בהשוואה בין נתניהו ללפיד, 39% חושבים שנתניהו מתאים יותר לכהן כראש ממשלה בעוד 24% חשבו שלפיד. בהשוואה בין נתניהו לגנץ המצב פחות חד משמעי. נתניהו מוביל עם 36% שחושבים שהוא מתאים יותר לראשות הממשלה, ואחריו בפער קטן גנץ, עם 34%.

לשאלה “מה לדעתך צריך לעשות עם החוק לביטול עילת הסבירות” – 35% ממשתפי הסקר סבורים שיש להקפיא אותה סופית, 29% חושבים שיש להעביר את החקיקה בשבוע הבא, ו-18% חושבים שצריך להקפיא אותה זמנית ולחזור למו”מ בבית הנשיא. 18% השיבו כי אינם יודעים.

כשליש מתוך העונים לסקר שהצביעו במערכת הבחירות האחרונה למפלגות הממשלה – סבורים כי יש להקפיא את החקיקה, זמנית או סופית.

לעומת הסקר הקודם, אין שינוי בשיעור ההתאמה של נתניהו לראשות הממשלה, אך יש ירידה של 3% בהתאמה של גנץ לטובת “אף אחד” (2%) ו “לא יודע” (1%).

אחרי שהשבוע ראש הממשלה נתניהו אושפז בחדר צנתורים, בלשכתו הוציאו הודעה לציבור כי הוא “התייבש לאחר שבילה בכנרת”. מהסקר עולה ש-43% מהציבור לא מאמינים להודעה הרשמית, בעוד ש-40% מאמינים לה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות