הדקירה בשכונת גילה: פיגוע טרור, שלושה מחבלים מבית לחם נעצרו

הדקירה ביום חמישי בשכונת גילה ממנה נפצע אור סייר בן ה-25 באורח קשה מאוד, הייתה על רקע לאומני • המחבלים הגיעו למקום ביום הפיגוע רגלית מכיוון בית ג׳אלא כשהם מצוידים בשלושה סכיני קצבים גדולים, זאת במטרה לרצוח יהודי ולהיות ״שאהידים״ • הפצוע כבר מתקשר עם סביבתו
חיים טוויל
ה' אב התשפ"ג / 22.07.2023 21:44

שב”כ, צה”ל ומג”ב הודיעו כי שלושה מחבלים בני 19-17 מבית לחם נעצרו בשבת בחשד למעורבות בפיגוע הדקירה בשכונת גילה בירושלים שלשום שבו נפצע אור סייר ויינר, צעיר בן 25, באורח קשה מאוד.

בהודעה אישרו ארגוני הביטחון כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני.

“מחקירתם הראשונית בשב”כ החשודים קשרו עצמם לביצוע הפיגוע, וחקירתם נמשכת”, נאמר בהודעה.

אמש (מוצ״ש) הוארך בבימ״ש השלום בירושלים מעצרם של שלושת החשודים. מעצרם של שני חשודים הבגירים הוארך ב-9 ימים, זאת עד לתאריך 30.7. מעצרו של חשוד נוסף – קטין, הוארך ביום אחד, והיום צפויה המשטרה לבקש הארכת מעצר נוספת בבימ״ש.

מחקירת החשודים ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בשת״פ שב״כ, עולה כי המחבלים הגיעו למקום ביום הפיגוע רגלית יחדיו מכיוון בית ג׳אלא כשהם מצוידים בשלושה סכיני קצבים גדולים, זאת במטרה לרצוח יהודי ולהיות ״שאהידים״.

לאחר הפיגוע נמלטו מהמקום.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן התייחס למעצר: “מאז הפיגוע לא חסכנו מאמצים ומשאבים בכדי להבין את נסיבות המקרה, להתחקות אחר זהות החשודים, לאתר וללכוד אותם. הבוקר הסתיים המצוד אחר המחבלים, סגרנו מעגל ואני רוצה להודות לכל הכוחות שהשתתפו במצוד אחר המחבלים ופעלו בשיתוף פעולה יחד, מהמשטרה, מצה״ל ומהשב״כ.

“אני בטוח כי חוקרי ימ״ר ירושלים ושב״כ יעשו כעת את כל פעולות החקירה הנדרשות בכדי למצות את הדין עם המחבלים. אני רוצה לחזק את בני משפחתו של אור שנפצע בפיגוע באורח קשה ולאחל לו החלמת מהירה”.

במשפחתו של הפצוע סיפרו כי הוא נדקר “יותר מ-20 פעמים”.

מאז הפיגוע מצבו התייצב, אך הוא עדיין מוגדר קשה. עם זאת, סייר כבר אינו מורדם ומונשם ואף מתקשר עם סביבתו.

מהמרכז הרפואי שערי צדק נמסר במוצאי שבת: שיפור במצבו של אור סייר ויינר שנפצע בפיגוע הדקירה בגילה. הפצוע מאושפז במצב קשה ויציב ביחידה לטיפול נמרץ ומתקשר עם משפחתו והצוות הרפואי.

בועז ויינר, דודו של אור, סיפר כי אור הגיע לבית החולים כשסכין אחת נעוצה בגבו, בעמוד השדרה. שתי סכינים נוספות אותרו בזירה.

“אור נדקר כ-20 דקירות על ידי שלושה אנשים. בבית החולים נאלצו לנתח אותו בניתוח חירום כדי לייצב את מצבו וכשהסכין עדיין נעוצה בגבו ורק כשהגיע נוירולוג הוציאו את הסכין. מצבו עדיין קשה, אבל יציב ויהיה צפוי לו שיקום ארוך מאוד”, סיפר.

“אור הוא סטודנט מצטיין לכימיה וביולוגיה באוניברסיטה העברית. ועובד במעבדות של האוניברסיטה. הוא ילד טוב. חוץ מלקום בבוקר וללכת ללימודים, לעבודה ולשבת על המחשב, הוא לא עושה כלום. הוא אפילו לא יוצא לבלות. אין לו סכסוך עם אף אחד. מה זה עוד יכול להיות חוץ מפיגוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות