1,142 אנשי חיל אוויר מאיימים לסרב • גוטליב: נדמה לכם שאין תחליף?

הפיכה צבאית? במכתב שפרסמו קראו אנשי המילואים לעצור את החקיקה - אחרת יפסיקו התנדבותם • מתן כהנא: "אחיי לוחמי חיל האוויר, אתם טועים" • ברקת: "שום ויכוח פוליטי לא יכול להצדיק מעשה לא מוסרי כזה" • אייכלר: ההפיכה המשפטית של ברק הופכת להפיכה צבאית"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ג' אב התשפ"ג / 21.07.2023 16:41

משמידים את המותג שנקרא “חיל האוויר”: 1,140 טייסים ואנשי צוות העושים מילואים בחיל האוויר הודיעו היום (שישי) על הפסקת התנדבותם –  אם חקיקת הרפורמה המשפטית תמשך.

במכתב כתבו החותמים: “חקיקה המאפשרת לשלטון לפעול בצורה בלתי סבירה באופן קיצוני תפגע בביטחון מדינת ישראל, תגרום לאבדן אמון ולפגיעה בהסכמתי להמשיך ולסכן את חיי – ותוביל בצער עמוק ובלית ברירה להשהיית התנדבותי למילואים”.

החותמים הוסיפו: “חקיקה המשפיעה על אופייה היהודי או הדמוקרטי של מדינת ישראל חייבת להתבצע בהדברות ובהסכמה ציבורית רחבה”.

השר איתמר בן גביר הגיב: “1,142 אנשי חיל האוויר הודיעו כעת על סירוב לשרת בצה״ל ואתמול לשמאל הייתה בעייה ששיתפתי את סרטון הסרבנים. כל מה שפורסם בסרטון הוא אמת. סרבנות מסוכנת למדינה!”

חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד תקפה את משרתי המילואים בחיל האוויר, שהודיעו כי יפסיקו לשרת באם הרפורמה המשפטית תחוקק: “מה נדמה לכם אנשי חיל האויר שאין לכם תחליף? יש גם יש! והתחליף יעלה עליכם ועל יהירותכם. לא עוד נציגי הקיבוצים, לא עוד בנים של ואחים של. הייתם טובים, זאת לא שאלה, אבל יש ויהיו טובים כמוכם וטובים ממכם. לקח מעולה לימדתם אותי. לא עוד מדד קב”א סודי. כולם טובים לחיל האויר!”

שר הכלכלה ניר ברקת הגיב: “מי שבוחר בסרבנות ומוכן להפקיר את ביטחון מדינת ישראל – לא ראוי ללבוש את מדי צה”ל”.

הוא הוסיף:  “דורות של יהודים חלמו להקים מדינה עצמאית לעם היהודי, עם כוח מגן שימנע שואה נוספת. כקצין בצנחנים שנפצע בקרבות, איבד חברים לנשק וכמי שאיבד בני משפחה בשואה – אלה שמסרבים לשרת מפקירים את ביטחון מדינת העם היהודי מול אויבינו! לשרת את מדינת ישראל ולהבטיח את ביטחונה זו זכות.

“שום ויכוח פוליטי לא יכול להצדיק מעשה לא מוסרי כזה. מותר למחות, מותר לא להסכים פוליטית – אסור להפקיר את ביטחון ישראל”.

חבר הכנסת מתן כהנא, איש חיל האוויר, הגיב: “אחיי לוחמי חיל האוויר, אתם טועים. במשך שנים הייתם הראשונים לצאת להגנה על מדינת ישראל במחיר סיכון חייכם, גם תחת ממשלות שחלקתם מאוד על עמדתם. אתם פטריוטים אמיתיים ומגיניה של הארץ”.

“הרפורמה המשפטית אותה מובילה הממשלה בצורה חד צדדית והדרך בה הממשלה מובלת על ידי קיצוניים, אכן מהווה מקור לדאגה עמוקה ומוצדקת מצידכם”.

כהנא ציין: “יחד עם זאת, פגיעה באחדות השורות ובצה”ל כצבא העם, מסוכנת למדינת ישראל לאין ערוך מהנקודה בה הרפורמה המשפטית נמצאת. האחריות לאחדות עם ישראל מוטלת על כתפי ראש הממשלה. אני קורא לנתניהו לחשב מסלול מחדש ולא לגרור את צה”ל ואת מדינת ישראל אל התהום אליה אנו צועדים. אחיי לוחמי צוות האוויר, אני קורא לכם שוב, המשיכו להתנדב למילואים. בטחון המדינה על כתפיכם”.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה ח”כ  ישראל אייכלר: “מהר מאוד האנרכיה המאורגנת בידי המתבוללים הרפורמים, מגלה את פרצופה והופכת למלחמה נגד הנחת תפילין ומצוות התורה, עליהם נאמר ‘וראו כל עמי הארץ כי שם ה’ נקרא עליך’. גנרלים סוחרי נשק, מאיימים ב’הצפת גופות יהודים בירקון’ – זאת מלחמה. ההפיכה המשפטית של ברק הופכת להפיכה צבאית. יעד המלחמה הזאת הוא עקירת התורה ואמונת ישראל. ‘ה’ אל תפק זממם’.

“כמו המרד הערבי אין כאן מאבק לאומי או מעמדי בלבד. זאת מלחמה של התרבות הרעה, נגד קיומה של המדינה היהודית. הרפורמים מנסים להפוך אותה למדינה אנטי יהודית ואנטי דמוקרטית.

“השבוע עם הנצח מתאבל על חורבנה של ארץ ישראל בעבר וגם בהווה ומצפה לגאולת ישראל מידי אויביהם. שרדנו את הבבלים והרומאים והגרמנים והרוסים ונשרוד גם את המתבוללים השולטים בתקשורת ובמשפט ובמדינה.

“גל האנרכיזם או הפשיזם, יפול ביד ה’ ועם ישראל יינצל מידיהם. נמשיך להיאבק על זכות קיומנו בארצנו, בדרכים דמוקרטיות. ה’ ילחם לכם ואתם תחרישון. הטירוף הדיקטטורי של בעלי ההון והשלטון יכלה מן הארץ ונצח ישראל לא ישקר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות