זעזוע בנס ציונה: דוכן תפילין של חב”ד הותקף בהשלכת ביצים

דוכן תפילין של חב"ד בנס ציונה הותקף בצהרים מרכב חולף: הושלכו ביצים שפגעו בדוכן ובתפילין • תלונה הוגשה למשטרה • השר פרוש: "ההסתה החמורה מביאה שוב לתוצאות מזעזעות של אלימות נגד סממנים יהודיים" • סגן השר טסלר: "המום ומזועזע. התפילין הקדושות הותקפו בביזיון"
אריה ריבקינד וחיים טוויל
ג' אב התשפ"ג / 21.07.2023 15:01

פירות ההסתה של השמאל: דוכן תפילין של חב”ד הפועל ליד סופר ברקת בנס ציונה על ידי תלמידי ישיבה צעירים, כמידי יום שישי, הותקף בצהרים (שישי) בידי עובר אורח מרכב חולף.

האיש השליך ביצים, פגע בדוכן וביזה את התפילין.

תלונה הוגשה למשטרה.

הרב שגיא הר-שפר, שליח חב”ד הראשי בנס ציונה אומר לחרדים 10: “אני לא מאשים את התוקף. הוא בסך הכל פרי של ההסתה בתקשורת נגד הימין ונגד הדת”.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הגיב: “ההסתה החמורה נגד ציבור שומרי המצוות מביאה שוב לתוצאות מזעזעות של אלימות נגד סממנים יהודיים. הפעילות של חב”ד ברחבי הארץ היא סמל לאהבת חינם, מול שנאת החינם המשתוללת. אני שב וקורא לראשי השמאל לעצור את רכבת ההסתה, פן יהיה מאוחר מידי”.

סגן השר במשרד התרבות והספורט ח״כ יעקב טסלר: “המום ומזועזע מהפגיעה הציבורית הקשה כלפי התפילין הקדושות היום שהותקפו בביזיון בדוכן להנחת תפילין של חב״ד בנס ציונה.

“לא יעלה על הדעת כי ידיים יהודיות יורמו לפגוע ולבזות את התפילין בפרהסיה בארץ ישראל, ואין שום סיבה שתצדיק התנהגות ברברית וחסרת ערכים מעין זו.

“אני קורא לגנות את המקרה הקשה ולרשויות החוק למגר את התופעה הקשה ואת ההסתה הפרועה כלפי ערכים מקודשים, דת ומסורת ישראל”.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, יו”ר יהדות התורה: ‏”ההתקפה המזעזעת כנגד דוכן התפילין בנס-ציונה תוך ביזוי התפילין הקדושות היא חמורה מאוד. אני פונה לראשי האופוזיציה לפעול ככל יכולתם להורדת מפלס האיבה בקרב הציבור, לעצירת ההסתה כנגד מי שאינו חושב כמותם וכנגד ציבור שומרי התורה והמצוות. בימים אלו עלינו להתאמץ ולהרבות באהבת חינם”.

סגן שר החקלאות, ח”כ משה אבוטבול: “בימים אלו שאנו באבלות על חורבן בית המקדש שנחרב על שנאת חינם, כדי לתקן זאת עלינו להרבות באהבת חינם, כפי שעושים זאת כל השנה חסידות חב”ד בארץ ובעולם.

“ההסתה הקשה ברחובות הארץ של אנשי שמאל עושה בדיוק את ההפך, וגל מניחי התפילין רק הולך וגובר ופעולתם גורמת לכל אזרח שהיהדות במדינה חשובה לו, להתרחק מהם ומפעילותם המופרעת. שאף זורקים אבנים וביצים על הבית שבו הם גרים.

“כולי תקוה שרשויות החוק ישימו את ידם על אותו תוקף שביזה את קודשי ישראל. מצופה מראשי השמאל שיתעוררו כעת ויגנו את המקרה החמור, לפני שיהיה כבר מאוחר ותהיה זו חלילה בכיה לדורות”

יו”ר ש”ס בנס ציונה, הרב ערן רפאל, דורש מקברניטי העיר לגנות בתוקף את המקרה האלים, בתקווה שמקרים מעין אלו לא יישנו.

“אלו הם פירות הבאושים של המלחמה בצביון היהודי וההסתה החמורה בשבועות האחרונים כנגד הציבור הדתי בכלל ובנס ציונה בפרט.

“ברוח ימי בין המיצרים, מחובתם של כל נציגי הציבור בעיר, מקיר אל קיר, לגנות בכל פה מקרה חמור זה ולחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לשמירת מרקם החיים, הכבוד ההדדי והסובלנות בעירנו ולהרבות אהבת חינם בין איש לרעהו, תחת שנאה ושיסוי שלצערנו קנו שביתה בליבם של מי אשר רוממות הדמוקרטיה בגרונם, אך חרב פיפיות בידם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות