למה ספי עובדיה הכריז: אני מסכים איתך שרי! מאד מסכים איתך! • צפו

ספי עובדיה, מגיש התכנית 'אזור בחירה' בערוץ 13 שאל את חברת הפאנל, הפרשנית החרדית שרי רוט, על מאמר המערכת של 'יתד' נגד הרפורמה: "מפתיע המאמר הזה, לא?..." • רוט: "אני תמיד אומרת לשמאל - אתם אשמים, זרקתם את החרדים לזרועות הימין"
חרדים 10
ג' אב התשפ"ג / 21.07.2023 16:06

ספי עובדיה: עיתון הציבור הליטאי, זה הפלג של גפני ו’דגל התורה’, מפרסם מאמר מערכת מעניין. אני רוצה להקריא לכם קטע מתוכו, למי שפספס ולא קיבל הבוקר את ‘יתד נאמן’…

שרי רוט: וגם לא לקח מהבית שלי… כי ממני לוקחים קבוע…

ספי: זה הולך ככה: איננו משתייכים למחנה אוהדי נתניהו ומעריציו, ואף זוכרים היטב את התנהגותו בזמנים אחרים בהם היפנה עורף לציבור החרדי. אין אנו מה שמכונה ‘ביביסטים’ ולא מחנה ‘רל”ב – רק לא ביבי’. לא התנגדנו כשהנושא של עילת הסבירות הונח על שולחן הכנסת מכיוון שנושא זה הוא ברף התחתון ממש של התיקונים שדורשים מבקשי התיקון של מערכת המשפט המכונה ‘הרפורמה המשפטית’. אך לאחר תיקון זה עלינו לחשב מסלול מחדש ולשאול את עצמנו, האם בכל מחיר? הן זהו דבר שאיננו בעלי עניין ישיר בו. האם צריכים אנו לשאת בנטל תוצאות המלחמה הזו?

שרי מה, החלטתם לצאת נגד יריב לוין? כלומר, לא בדיוק את… דגל התורה.

שרי: קודם כל, בוא נוריד את המילה ‘הפלג’ כי זה לא ‘פלג ירושלמי’ ושלא תחשבו לרגע ש’דגל התורה’ קשורים אליהם. עכשיו, אני מודה שאני ממצביעי ‘דגל’, יש לי שקיפות בעניין הזה ואני נותנת גילוי נאות בכל מערכת בחירות.

ספי: מפתיע המאמר הזה, לא?…

שרי: בכלל לא. מי שמכיר את השקפת ‘דגל התורה’ וקוראי ‘יתד נאמן’ רוצים לשמוע את השקפת העולם הזאת וכועסים שכאשר נתניהו מגיע לאיזו מסעדה בעיר  ובחורים עומדים ברחובות מוחאים לו כפיים עם ‘אוהה נתניהו’. אנשים שמייצגים השקפה טהורה – כועסים על זה. הבנים שלי, חבריהם לישיבות… לא אוהבים את ה’ביביזם’ הזה, כי ביבי לא מייצג את השקפת עולמנו.

עכשיו, אני תמיד אומרת לשמאל: אתם אשמים בזה שלקחתם את החרדים וזרקתם אותם לזרועות הימין.

ספי: אז מתי נראה את חברי הכנסת של ‘יהדות התורה’ הופכים להיות אופוזיציה למהלכים האלה בממשלה?

שרי: כשהשמאל לא יזרוק אותם במריצה למזבלה הסמוכה… ויחבק אותם ויגיד להם: ‘אנחנו מוכנים לשמור על הסטטוס קוו’.

גדעון לוי: זה לא השמאל, זה ליברמן! תזכרי שזה ליברמן!

שרי: אתה יודע, כשדודי אמסלם אומר משהו מאשימים את נתניהו? אז כשמישהו בשמאל אומר משהו זה אומר משהו על כולם…

אביעד גליקמן: ליברמן לא בשמאל…

שרי: הוא בגוש השינוי.

ספי: זה הזמן להזכיר, החרדים האשכנזים היו הכי שמאלנים במחנה הלאומי.

גדעון: ותראה מה קרה להם…

ספי: בגלל ש”ס והמגמה האנטי חרדית שהיתה בשנות ה-90. זה הפספוס הכי גדול של המחנה הליברלי, אני מסכים איתך שרי! מאד מסכים איתך!

שרי: ואני גם אומרת, שהשמאל לא יחזור לשלטון אם הוא לא יחבק את החרדים. החרדים לא רוצים להיות בקואליציית הר הבית!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות