שקד הטילה פצצה: “יש נוסח שגם נתניהו וגם גנץ מסכימים עליו”

שרת המשפטים לשעבר חשפה: "יש נוסח של צמצום עילת הסבירות ששניהם מסכימים עליו - אבל כל אחד מפחד מהבייס שלו" • על חזרה אפשרית לצד בנט: "מי יודע מה יהיו בבחירות הבאות. הממשלה הזו תחזיק לפחות שלוש שנים אם לא ארבע, זו ממשלה הומוגנית, שום דבר לא יפרק אותה"
חרדים 10
ג' אב התשפ"ג / 21.07.2023 01:30

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד העניקה הערב (חמישי) ריאיון למגי טביבי במהדורה המרכזית של ערוץ 14 והתייחסה להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הרפורמה המשפטית.

תיקון הזיווגים ההיסטורי בט”ו באב: קדימה, תשלחו שמות של רווקים

שקד חשפה בראיון, כי לפי מה שהיא יודעת – ישנו נוסח מוסכם בין נתניהו לגנץ אודות צמצום עילת הסבירות.

“מהותית צמצום עילת הסבירות לא תהפוך את ישראל לפחות דמוקרטית”, אמרה שרת המשפטים לשעבר, “נתניהו דיבר על פשרות – אני יודעת שיש נוסח שגם נתניהו מסכים עליו וגם גנץ מסכים עליו. הם צריכים להיות אמיצים וללכת יחד לנוסח הזה. כל אחד מפחד מהבייס שלו”.

שקד הדגישה: “עילת הסבירות לא באמת עניינה מישהו עד לפני כמה חודשים”.

היא סיפרה כי בעת כהונתה כשרת משפטים דיברה עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק על צמצומה של עילת הסבירות – והוא אמר שאפשר להסתדר בלעדיה: “אנחנו לא צריכים אותה, יש לנו את המידתיות”.

שקד חשפה כי דיברה גם עם השופט נעם סולברג וביקשה מהשופטים לצמצם את השימוש בעילת הסבירות בפסיקה עצמה: “צריך להגיד את האמת, זו לא מהפכה גדולה צמצום עילת הסבירות, יש להם הרבה עילות אחרות – מידתיות, שרותיות, ניגודי עניינים ושיקולים זרים. ראינו שיש גם השתק שיפוטי – אבל זה נהפך לסמל”.

לסיום התייחסה שקד לאפשרות שתרוץ פעם נוספת עם שותפה לפוליטיקה בשנים האחרונות, נפתלי בנט – ואמרה: “מי יודע מה יהיו בבחירות הבאות. הממשלה הזו תחזיק לפחות שלוש שנים אם לא ארבע. זו ממשלה הומוגנית, שום דבר לא יפרק אותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות