קריסה מדינית? בליץ הפגישות של נתניהו שמבאס את השונאים שלו

מפגש היסטורי: על פי לשכתו של נשיא טורקיה, נתניהו יבקר באנקרה ביום שישי הבא • אתמול הגיעה הזמנה נלהבת ממלך מרוקו • בשבוע הבא תתקיים גם פסגה עם מנהיגי יוון וקפריסין בניקוסיה
חרדים 10
ג' אב התשפ"ג / 21.07.2023 00:46

יריביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו חזו קריסה מדינית – אבל הנה, שוב, הפתעה: רק השבוע שוחח ראש הממשלה עם הנשיא ג’ו ביידן שיחה ממושכת וקיבל הזמנה אל הבית הלבן. אחר כך הגיעה הזמנה נלהבת ממלך מרוקו, נקבעה פגישה בסוף השבוע הבא עם נשיא טורקיה רג’יפ טאיפ  ארדואן – ועוד קודם תתקיים  פסגה עם מנהיגי יוון וקפריסין בניקוסיה.

תיקון הזיווגים ההיסטורי בט”ו באב: קדימה, תשלחו שמות של רווקים

הביקור המדיני בטורקיה יתקיים ביום שישי הבא – שם ייפגש ראש הממשלה עם ארדואן.

בהודעה טורקית רשמית נאמר: “המנהיגים ישוחחו על היחסים הבילטרליים בין המדינות בכל הממדים ועל הצעדים שיינקטו כדי לשפר את שיתוף הפעולה”.

נתניהו וארדואן שוחח בטלפון באחרונה, בפעם הראשונה מאז 2013, בעקבות פיגוע באיסטנבול. בשיחה סיכמו השניים לפתוח דף חדש ביחסי המדינות ולפעול במשותף להידוק היחסים.

ראש הממשלה יגיע לטורקיה ימים אחדים אחרי שייפגש בשבוע הבא עם מנהיגי קפריסין ויוון בניקוסיה. המטרה של המהלך היא להבהיר שקידום היחסים עם טורקיה לא בא על חשבון היחסים עם שתי המדינות.

אתמול הזמין מלך מרוקו, מוחמד השישי, גם הוא את נתניהו לביקור.

ההזמנה הגיעה בעקבות הודעת ישראל השבוע כי היא מכירה בריבונותה של מרוקו על סהרה המערבית. בהודעת בית המלוכה המרוקני נכתב: “החלטת ישראל להכיר בריבונות הממלכה על הסהרה היא הוגנת ומשקפת ראייה לרחוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות