יוצר סרטון הטייסים: “מתנצל בפני מי שנפגע אבל לא על הסרטון”

דניאל אדרי מגיב לסערה שיצר, כשהפיץ סרטון בו נראה לוחם רגלי שקורא בקשר באמצע קרב לסיוע אווירי - ונענה בשאלה אם הוא תומך רפורמה • "אני פשוט לא רוצה שיח על הרפורמה כשאני הולך למילואים. אנו במלחמת אחים ואני סך הכל פונה לכולם ואומר - בואו נעצור"
חרדים 10
ב' אב התשפ"ג / 20.07.2023 18:31

דניאל אדרי,  יוצר ‘סרטון הטייסים’, התנצל היום (חמישי) בפני מי שנפגע מהסרטון שעורר זעם בצה”ל – אך הבהיר, בריאיון שהעניק בתכנית ‘כאן הערב’ ברשת ב: “מתנצל בפני מי שנפגע, אבל לא על הסרטון. לא הבעתי עמדה פוליטית”.

בסרטון נראה לוחם חיל רגלים קורא בקשר לסיוע אווירי במהלך קרב, אך נשאל שוב ושוב אם הוא תומך ברפורמה המשפטית במקום להיענות.

לדברי אדרי, הוא לא פירסם את הסרטון במטרה לקטב את השיח: “אף אחד לא מימן את הסרטון ואין לי שום צד פוליטי. לייחס את הסרטון לחיל האוויר זה פשוט עוול. אני פשוט לא רוצה שיח על הרפורמה כשאני הולך למילואים. אנו במלחמת אחים ואני סך הכל פונה לכולם ואומר – בואו נעצור”.

תגובתו של אדרי מגיעה לאחר שדובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, תקף את הסרטון: “תכליתו לייצר שיסוי פנימי בתוך צה”ל והוא ראוי לכל גינוי”. גם השר יואב גלנט גינה את הסרטון.

מנגד, גולשים רבים המזוהים עם הימין מתחו ביקורת נוקבת על הודעת הגינוי של דובר צה”ל –  שכונה “דובר הסרבנים”.

ארגון ‘תורת לחימה’ תקף: “חברים, תא”ל הגרי הוא דובר הסרבנים ומהנדס תודעה הזוי. התשובה הטובה ביותר לעומק הריקבון של דובר צה”ל זה שיתוף הסרטון שיגיע לכל אזרח וחייל בישראל”.

העיתונאי קלמן ליבסקינד הגיב: “הגינוי הזה חריף יותר מכל הגינויים שיצאו עד היום מצה”ל נגד מכתבי הטייסים, ונגד איומי אי ההתייצבות לשירות ונגד תופעת הסרבנות. וזה עצוב מכל כך הרבה כיוונים”.

פעיל הימין רובי יונה הגיב: “אתה לא מתבייש?! לא רק שאתה כדובר צה”ל אינך פועל נגד המרד הצבאי, אתה גם מעודד אותו?”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות