הנוכל החרדי שקיבל חנינה מטראמפ מואשם שוב בהונאת מיליונים

אליהו וינשטיין, הנוכל בן ה-48 מלייקווד, שהונה משקיעים חרדים בסכומי עתק, התפרסם בכינוי ‘מיידוף החרדי’, וקיבל לפני שנתיים וחצי חנינה מטראמפ - נעצר שוב • מואשם, יחד עם עוד ארבעה, בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני דולרים • ויינשטיין השתמש הפעם בכינוי "מייקל קוניג"
נתן פרל
ב' אב התשפ"ג / 20.07.2023 17:59

אליהו וינשטיין, הנוכל בן ה-48 מלייקווד, שהונה משקיעים חרדים בסכומי עתק והתפרסם לאחר מעצרו בכינוי ‘מיידוף החרדי’ וקיבל לפני שנתיים וחצי חנינה מהנשיא  לשעבר דונלד טראמפ – נעצר שוב ומואשם בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני דולרים.

כתב חרדים 10 מדווח, כי לפי תלונת מעצר שהוגשה אתמול על-ידי התביעה הפדרלית בבית המשפט הפדרלי בטרנטון שבניו ג’רזי, ויינשטיין וארבעה גברים נוספים מואשמים בהונאת עשרות משקיעים בשווי כולל של  35 מיליון דולר ב”מזימה דמוית פונזי”.

לפי דיווח ב-nbc, תוך שימוש בכינוי מייקל קוניג, ויינשטיין ושותפיו הקימו חברה בשם Optimus Investments Inc,  והחלו לכאורה “לתזמר עוד תוכנית משמעותית להונאת משקיעים” זמן קצר לאחר שוינשטיין שוחרר מהכלא בחודש ינואר 2021.

סוכן מיוחד של ה-FBI מסר בהצהרה של משרד המשפטים: “אנחנו טוענים שויינשטיין לקח חלק בתוכנית חדשה להונות משקיעים על ידי הסתרת זהותו האמיתית. הוא היה מודע לכך שמעשיו מנוגדים לתנאי שחרורו על הרשעה קודמת בהונאת השקעות, ואנחנו טוענים שהוא עסק בפעילות פלילית בכל מקרה”.

פיליפ סלינגר, התובע בניו ג’רזי, אמר כי ויינשטיין השתמש בשם בדוי והבטיח גישה ב”טענה כוזבת” ל”עסקאות משתלמות” הכוללות ציוד רפואי נדיר, ‘פורמולת תינוקות נדירה’, וערכות עזרה ראשונה המיועדים כביכול לאוקראינה בזמן מלחמה.

“אלו היו פשעים חצופים ומתוחכמים שכללו קושרים רבים ושאבו ישירות מספר ההונאה של ויינשטיין”, אמר סלינגר.

התביעה טוענת, כי החוקרים השיגו האזנות סתר של פגישות בהן השתתף ויינשטיין עם שותפיו לכאורה, ושני קושרים לא מזוהים, החל מה-26 באוגוסט, במהלכן הודה לכאורה כי השתמש בכינוי קוניג “בגלל שיש לי מוניטין רע”, ומשקיעים לא יתנו להם “אגורה” אם יוודע להם על מעורבותו.

לפי תלונת המעצר, ויינשטיין בן ה-48 יחד עם אריה ברומברג בן 49, יואל ויטלס בן 57, שלמה ארז בן 55 ועלא חטאב בן 34 מואשמים בקשירת קשר לביצוע הונאה וקשירת קשר לשיבוש הליכי משפט.

לפי הודעת משרד המשפטים, החמישה מואשמים בקשירת קשר לביצוע הונאה ובקשירת קשר לשיבוש הליכי משפט, וכל אחד מהם עלול לקבל עד 25 שנות מאסר.

אלי  ויינשטיין, אריה “ארי” ברומברג, בן 49 מלייקווד, ושלמה ארז, בן 55, אזרח ותושב ישראל, נעצרו. שניים אחרים – יואל וויטלס, בן 57 מלייקווד, ועלאא חטאב, בן 34 מאוטווה שבקנדה – נותרו חופשיים.

הקושרים הלא מזוהים לכאורה, שניהלו חברה בשם Tryon Management Group ובתחילה לא היו מודעים לכך שווינשטיין הוא קוניג, לא הואשמו.

“לאחר שנודע לבעלי טריון שמייקל קוניג הוא למעשה אלי ויינשטיין, הם סיכמו עם הנתבעים להמשיך ולהסתיר את זהותו של ויינשטיין מהמשקיעים ולגייס כסף נוסף כדי לשלם למשקיעי טריון הקיימים, כל זאת במאמץ לעצור את תוכנית הפונזי מלהתפרק. כדי לכסות את ההונאה”, נכתב בהודעת משרד המשפטים.

גם הרשות לניירות ערך הגישה תלונה אזרחית נגד וינשטיין.

ויינשטיין היה אחד מ-74 אנשים שקיבלו חנינה מהנשיא טראמפ בשעות האחרונות של נשיאותו בינואר 2021.

ויינשטיין קיבל את החנינה אחרי שריצה כבר שמונה שנות מאסר מתוך עונש של 24 שנים שנגזר עליו – על תפקידו בהונאת ‘פונזי’ בשווי 200 מיליון דולר, שפגעה בחברי הקהילה החרדית בלייקווד, שבה הוא מתגורר.

התובע הכללי של ניו ג’רזי דאז, גורביר גרוואל, גינה את החלטת טראמפ לחון את ויינשטיין. “אני נגעל”, אמר אז גרוואל, שעזר להעמיד לדין את ויינשטיין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות