המועמד של דרעי ייפסל? בג”ץ קבע דיון דחוף בעתירה נגד ‘חוק טבריה’

בית המשפט העליון נתן צו על תנאי בעתירה שהגישו המועמדת לראשות עיריית טבריה עו"ד שני אילוז, תנועת טוהר המידות ו'תנועה ישראלית' כנגד חוקתיות 'חוק טבריה קבע: הדיון בעתירה יתקיים בעוד 10 ימים
אריה ריבקינד
ב' אב התשפ"ג / 20.07.2023 15:39

שבועיים אחרי שאושר:  בית המשפט העליון הוציא היום (חמישי) צו על תנאי בעתירה שהגישו המועמדת לראשות עיריית טבריה עו”ד שני אילוז, תנועת טוהר המידות ו’תנועה ישראלית’ כנגד חוקתיות ‘חוק טבריה’ – שמאפשר לראשי ערים מטעם ועדה קרואה  להתמודד לראשות העיר.

בג”ץ קבע  יתכנס לדיון דחוף בעניין החוק ביום 30.7.2023 – י”ב באב.

החוק נועד לאפשר לבועז יוסף, יו”ר הוועדה הקרואה בטבריה ומקורבו של יו”ר ש”ס אריה דרעי, להתמודד על ראשות העירייה בבחירות הקרובות שייערכו בסוף חודש אוקטובר.

העותרים טענו: “נועד לאפשר למקורבו של אריה דרעי, מר בועז יוסף, להתמודד בבחירות הקרובות בעיר. זאת, בניגוד למגבלת הצינון שהייתה קבועה לפני כן, והגם שיוסף מונה לתפקיד יו”ר הוועדה הקרואה והצהיר כי לא יתמודד בבחירות”.

בהודעה לתקשורת הוסיפו העותרים: “ביקשנו כי בג”ץ יורה על ביטולו של החוק, הפוגע בזכות לשווין של יתר המועמדים לראשות העיר שאינם חברים בוועדה, או לחלופין יקבע כי החוק לא יחול על הבחירות הקרובות, בהתאם לעיקרון האוסר על ‘שינוי כללי המשחק תוך כדי המשחק'”.

סגן יו”ר הכנסת ניסים ואטורי, שניהל את הדיון במליאה על הצעת החוק, חשף במהלך הדיון למעשה את מטרת החוק: “שלא נתבלבל, בהצבעה לא בוחרים ראש עיר. פשוט נותנים אופציה ליו”ר ועדה קרואה להתמודד בבחירות בטבריה”.

בראיון לגל”צ בבוקר שאחרי אישור החוק – אמר ואטורי: “לפעמים האמת יוצאת לי. יש מועמדים רבים ראויים לטבריה, ואני תמכתי גם בשני אילוז. שתהיה התמודדות – והטוב ביותר ינצח. בועז יוסף עשה עבודה וצריך להמשיך לפתח את טבריה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות