מאחורי הקלעים: מדוע אבי אמסלם יוצב במירוץ לראשות אשדוד

אחרי התמיכה הרשמית של אגו"י בראש העיר יחיאל לסרי, הגיע תורה של ש"ס להזיז כלים על לוח השחמט:  הפרש אבי אמסלם הונח על קו המירוץ • מה יעשו במקרה כזה החסידים? ימחזרו את 'פרשת ניר ברקת'? • ברק סרי לחרדים 10: "אני רץ בכל הכוח ומאד אופטימי לגבי הסיכויים שלי"
ב' אב התשפ"ג / 19.07.2023 22:19

הבחירות אולי עוד רחוקות, אבל יש מי ששקועים עמוק-עמוק בהנעת מהלכים ויצירת ‘דילים’.

כך, מתחת לפני השטח, יושבים טובי המוחות – ובראשם יו”ר ש”ס אריה דרעי, ומנסים למקסם את כוחה של תנועת ש”ס, כדי שבמוצאי יום הבחירות יוכלו לחגוג ניצחונות בכל אתר ואתר. אל השטח שוגרו אמנם חברי הכנסת, שעמלים בעיקר על הרכבת הרשימות בכל רחבי הארץ, אבל זה לא החלק המשמעותי בסיפור המתח בהמשכים ששמו ‘הבחירות המקומיות 2023’.

בעוד זרוע סודית, איש צללים של ש”ס, מנסה להניע מהלך ארצי כולל מול ‘דגל התורה’, תוך שהוא צריך בדרך אל היעד לפצח את הסוד – מיהו באמת המנהיג הרוחני כיום של הציבור הליטאי, כלומר מול מי סוגרים עניינים ומיהי החצר השלטת – או ליתר דיוק: איזו חצר באותה חצר שעל הגבעה – יש גם תתי-מהלכים.

הנה אחד מהם, בהחלט מרתק, בעיר הדרומית אשדוד.

קבלו כמה סעיפים בדרך אל היעד:

• נתון: אגודת ישראל הכריזה לפני בשבוע שעבר על תמיכה ביחיאל לסרי, ראש העיר המכהן מזה קרוב ל-15 שנים. הודעה רשמית פורסמה ביומונים של אגו”י.  מבאס. מישהו הזיז כלי על הלוח, כעת תורנו בש”ס לבצע מהלך.

• בבחירות הקודמות בשנת 2018 ניצח  יחיאל לסרי  בקרב צמוד במיוחד, על חודו של אחוז וחצי, וזה כשלצידו תמיכה חרדית מקיר לקיר. מתוך כ-41 האחוזים שקיבל מקולות הבוחרים, כ-30 אחוז היו חרדים, והיתר קבוצות שונות, חלקן חילונים. המשמעות: אם אין לו את כל 30 אחוז של החרדים – הוא בבעיה.

אבל גם ש”ס, החפצה להושיב את בברק סרי על כס ראש העיר, כרגע בבעיה. שכן, עם כל הכבוד לסרי, איש תקשורת מוכשר ולאהדה הגדולה שיש לו ברחוב החילוני, אם אין לו את כל החרדים, אין לו עדיין ניצחון בכיס.

• גם אם ייסגר ‘דיל’ בין ‘דגל’ לש”ס באשדוד זה לא יועיל, שכן אין ציבור ליטאי גדול בעיר. דיל עם ‘דגל’, יכול להוות שוט איום מול החסידים, בבחינת: לא תתמכו בלסרי יתכן שפסידו עמדות בערים אחרות. אבל קשה לסגור עם ‘דגל’ (כי לא ברור עדיין עם מי סוגרים), כך שקשה, נכון לעכשיו, להתבסס על ‘דיל’ כזה.

• ברק סרי, מועמד עם לב חם ליהדות אבל לא חרדי, הוא מועמד מעולה מול הציבור החילוני, אבל יכול להיות שהצבת מועמד חרדי, ש”ס למהדרין מן המהדרין, תיטיב עמדות מול החצרות החסידיות? יש מצב. שווה ניסוי. אז, בתיאום מלא עם סרי (לכל מי שסבר לרגע שנעצו סכין בגבו, ממש לא!) מנסים.

מתכננים להציב את יו”ר רשימת ש”ס באשדוד אבי אמסלם, איש נעים הליכות ואהוב (לא על ראש העיר יחיאל לסרי, לשניים סכסוך רב שנים) ומגיעים אל האדמו”רים עם הפלפול הבא: הרי בלי התמיכה של ש”ס לסרי לא ינצח. נניח שגם אמסלם לא. זה מה שתרצו? שהעיר תיפול בידיים של חילוני הנחשב לשונא חרדים? את זה תרצו לרשום על שמכם בטאבו?

להזכיר לכם את עליזה בלוך בבית שמש, שעלתה על כס המלוכה רק כי כמה חצרות חסידיות (פלוס מעט ליטאים) תמכו בה? והיא אישה דתית. זה לא המצב של המועמדים השונים באשדוד. להזכיר לכם, חסידות גור המעטירה, את פרשת ניר ברקת, שעלה על הכסא בירושלים רק כי אתם תמכתם בו? הרי שנים הטיחו את המחדל הזה בפרצופכם. בקיצור, ראשית, תתנתקו מלסרי. או לפחות, תחשבו מסלול מחדש.

מכתב התמיכה של אגו”י בלסרי,. צילום: באדיבות. לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונה

•  ומה הלאה? על פי הגורמים עמם שוחחתי, אבי אמסלם הוא ‘מועמד מדף’. הוא לא באמת ירוץ עד הסוף. קצת לפני הגשת הרשימות, כשהציבור החילוני באשדוד יתעורר ויקלוט שהוצב מועמד ‘שחור משחור, גם ש”ס וגם חרדי’ יתיישבו קודקודי ש”ס בשנית, יזיזו לפה ולשם את המהלכים על לוח השחמט, יגיעו אל ‘המועצת’ וישאלו, נו, אז מה עושים עכשיו?

•  הנה סופו של המהלך המתוכנן, אם אכן הכל יעלה יפה: מה עושים? מחזירים מהנפטלין את ברק סרי, הוא גם אוהב דת, חם למסורת, וגם לא ירגיז מדי את הציבור החילוני.

כעת לכם נותר לנחש: מי חתום על המשחק המרתק הזה…

ברק סרי, המועמד לראשות עיריית אשדוד, בתגובה לחרדים 10: “אני רץ בכל הכוח ומאד אופטימי לגבי הסיכויים שלי באשדוד. מדי יום אני מגדיל את כוחי בציבור הכללי באשדוד. יש עוד ועוד תושבים באשדוד שמצטרפים אלי כדי לבצע את השינוי המיוחל בעיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בלי גור!
    31/07/2023 19:06
    גור אריה
  1. כל הציבור החרדי – אשכנזי וספרדי, צריכים לתמוך במועמד אחד, שהוא המועמד שגור נגדו!!! נראה לכם שהם מתחרטים על ניר ברקת?? הגיע הזמן להבין, האינטרס של גור, מנוגד לאינטרס של כל יהודי, בעיקר אם הוא דתי ובמיוחד אם הוא חרדי. האינטרס שלהם הוא רק מה שטוב למאפייה של גור, ולהרוס את הכל!
    אולי יום אחד פורוש יזכר מה עשו לו, ויראה איך בבחירות הקודמות, גור הובילה את שלמי אמונים להפסדים בירושלים ובצפת, על ידי המלחמה שלהם נגד שאר הציבור החרדי, המועמדים שלו ניצחו רק במקומות שבהם הם לא קיימים ולא התערבו.