אוניברסיטת חיפה הכשירה את רכזי המיזם המשותף ל’כולל חב”ד’

רכזי המיזם הלאומי לביטחון תזונתי - מיזם משותף למשרד הרווחה ול'כולל חב"ד', סיימו תכנית הכשרה ייחודית באוניברסיטת חיפה - וקיבלו תעודות הוקרה • הסיפור המלא
אבי כץ
א' אב התשפ"ג / 19.07.2023 19:53

עשרות רכזי המיזם הלאומי לביטחון תזונתי – מיזם משותף למשרד הרווחה ול’כולל חב”ד’, קיבלו תעודות בסיום תכנית הכשרה ייחודית של אוניברסיטת חיפה, אותה הוביל המנהל האקדמי של הקורס ויו”ר המועצה הלאומית לביטחון תזונתי, פרופ’ רוני סטריאר.

המיזם לביטחון תזונתי, פועל כחלק ממעטפת שירותים הניתנים על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי לתמיכה במשפחות מעוטות יכולת, במטרה להבטיח נגישות, זמינות ויציבות בהשגת מזון מאוזן, בריא, מגוון באופן מכבד ומותאם לצורך.

המיזם פועל יחד עם ‘כולל חב”ד’ ובמסגרתו פועלים רכזים ייעודיים האמונים על הפעלת המיזם. הם מצויים בקשר רציף עם המשפחות, ומפעילים סדנאות שונות לבניית חוסנם החברתי של צרכני המיזם.

מטרת תכנית ההכשרה באוניברסיטת חיפה, הייתה להקנות לרכזי בטחון תזונתי כלים, מיומנויות וידע תיאורטי הנוגעים לתחומי תקשורת בין אישית, היבטים בריאותיים ופסיכו-סוציאליים של תזונה, רווחה וקהילה, מיצוי זכויות וכן העצמה וחוסן קהילתי.

החיבור בין ה’כולל’ למשרד הרווחה התהדק לאורך השנים וכיום המיזם זוכה לתשבחות מקיר לקיר – על תרומתו האדירה והחשובה להצלחת רבבות משפחות בישראל.

תכנית ההכשרה נפתחה עם סקירה על התפתחות המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, ובהמשך הוצגו פרטי התכנית והפעילות החברתית של הרכזים בכל רחבי הארץ – מהמפגש הראשון עם המשפחה ועד להצגת הפעילות בשטח.

לאורך התכנית, קיבלו הרכזים כלים להנחיית קבוצה ולמידה הדדית, וכן התמודדות עם מצבי לחץ ומשבר במשפחה.

בסיום התכנית, נערך מפגש סיכום ואחריו חולקו תעודות הוקרה והערכה לרכזים, המונים את כל סוגי האוכלוסייה בישראל, ומתמסרים למיזם הלאומי לביטחון תזונתי.

“היום אפשר לומר בפה מלא”, אומר מנהל ‘כולל חב”ד’ הרב שלום דוכמן, “שהמיזם הלאומי לביטחון תזונתי מציל כפשוטו המוני משפחות בכל רחבי הארץ. שילוב הזרועות שנוצר כאן הצליח לא רק להציל משפחות, אלא גם להעמיד רבות מהן על הרגליים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות