אאוץ’: היו”ר קם ללחוץ את ידו של הנשיא – והיא נותרה באוויר • צפו

הנשיא הרצוג בירך את היו"ר קווין מקארתי, הודה לו על האירוח - והסתובב לעברו כדי לנענע בראשו לאות תודה • מקארתי קם כדי ללחוץ את ידו, אך הנשיא כבר הפנה את מבטו - ומקארתי המיובש חזר לשבת • הנשיא זכה למחיאות כפיים סוערות פעמים רבות
נתן פרל
א' אב התשפ"ג / 19.07.2023 19:08

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם הערב (רביעי, שעון ישראל) נאום היסטורי בפני שני בתי הקונגרס האמריקני, באירוע מיוחד לציון 75 שנים לעצמאותה של מדינת ישראל –  והתקבל במחיאות כפיים סוערות.

הנשיא התייחס בנאומו למאבקים הגואים בישראל בין תומכי הרפורמה המשפטית ומתנגדיה, וכן לסכנות הגרעין האיראני וחשיבות חיזוק היחסים ושיתוף הפעולה בין ישראל וארה”ב.

בנאומו הוא הודה ליו”ר המכהן קווין מקארת’י, לסגנית הנשיא קמלה האריס, ליו”ר לשעבר ננסי פלוסי ולשורת מכובדים נוספים.

בתחילת הנאום בירך הנשיא הרצוג את היו”ר מקארתי: “אני מודה לך על אירוח המושב המשותף והחגיגי הזה של הקונגרס, לרגל חגיגות 75 השנים הראשונות למדינת ישראל. רק לפני שבועות ספורים, במסגרת המסע הראשון שערכת כיושב ראש, כיבדת את העם הישראלי בנאום בפני הכנסת בירושלים, בירת מדינת ישראל והעם היהודי. הידידות הכנה שהבעת בשם ארצות הברית של אמריקה, הדהדה היטב בקרב אזרחי ישראל. תודה לך”.

רגע לפני שהמשיך לברך גם את סגנית הנשיאה קמילה האריס, סובב הרצוג את מבטו לעבר היו”ר מקארתי, שישב מאחוריו ונענע בראשו לאות תודה.

מקארתי המחויך קם במיוחד מכיסאו כדי ללחוץ את ידו של הנשיא, אך הרצוג כבר הפנה את מבטו והותיר את ידו של מקארתי תלויה באוויר.

הרצוג זכה לכבוד גדול בקונגרס, כאשר חבריו מחאו כפיים פעמים רבות במהלך הנאום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על נאומו של הנשיא הרצוג בקונגרס. “נאום חשוב של הנשיא שהביע את עמדתנו התקיפה והנחרצת נגד איראן”.

השר בצלאל סמוטריץ’ שיבח: “נאום חשוב של הנשיא הרצוג”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: “מברך את הנשיא הרצוג שהציג בפני הישיבה המשותפת של הקונגרס את פניה היפות של ישראל הדמוקרטית, והדגיש את הערכים המשותפים- שוויון זכויות, חופש הביטוי, הפרדת רשויות ועצמאות מערכת המשפט”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות