הרצוג בנאום היסטורי בפני הקונגרס – אבל אחיו השגריר לא משתתף

בין מוזמניו של הנשיא הרצוג לצפות בנאומו המיוחד בפני שני בתי הקונגרס: לאה גולדין, נכדו של נשיא ארה"ב הארי טרומן, וראשי הארגונים היהודים הגדולים בארה"ב • אחיו, השגריר בארה"ב מייק הרצוג,  נמצא חיובי לקורונה - ויחמיץ את הנאום ההיסטורי
אריה ריבקינד
א' אב התשפ"ג / 19.07.2023 17:04

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם הערב (שעון ישראל) בפני מושב משותף של בית הנבחרים והסנאט, באירוע ייחודי לרגל 75 שנה להקמת מדינת ישראל.

הנשיא התייחס בנאומו בפני שני בתי הקונגרס לאיום האיראני, הטרור שפוגע באזרחי ישראל והרפורמה המשפטית

זו הפעם השנייה בהיסטוריה שבה נואם נשיא מדינת ישראל בקונגרס האמריקני, כאשר הפעם הראשונה הייתה נאומו של אביו של הנשיא, חיים הרצוג, נשיא המדינה השישי, לפני יותר מ-35 שנה, בשנת 1987.

בין מוזמני הנשיא לנאום: לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין הי”ד; קליפטון טרומן, נכדו של הארי טרומן, הנשיא שהכיר במדינת ישראל; סוזנה השל, בתו של הרב אברהם יהושע השל, שצעד עם מרטין לות’ר קינג ועוד.

חמישה חברי קונגרס החרימו את נאום הרצוג – כולם חברים במפלגה הדמוקרטית.

מי שהחמיץ את הנאום ההיסטורי בפני שני בתי הקונגרס הוא שגריר ישראל בארה”ב מייק הרצוג  – אחיו של הנשיא – שנמצא חיובי לקורונה.

השגריר הרצוג נעדר אתמול מהפגישה בחדר הסגלגל אחרי שבדיקת הקורונה שערך לו הבית הלבן יצאה לא חד-משמעית, ומאוחר יותר יצאה חיובית.

באולם המליאה ישבו בעת הנאום ראשי הארגונים הגדולים  של הקהילות היהודיות בארצות הברית, וראשי הפדרציות היהודיות. הנשיא הזמין, בין היתר,  את ראשי הארגונים היהודיים הבולטים, כשביניהם ג’ולי פלאט יו”ר הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, מארק ווילף יו”ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, מייקל סיגל יו”ר העולמי של תנועת מכבי, מייקל טושין יו”ר אייפאק השדולה למען ישראל וג’ונתן גרינבלט נשיא הליגה נגד השמצה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות