חודש לפני סיום הכהונה של אסתר חיות: בג”ץ ידון בהדחת נתניהו

השופטים קבעו את הדיון בעתירה לכ"ו אלול • בהרכב ישבו הנשיאה חיות והשופטים עוזי פוגלמן ויצחק עמית • חוות הדעת של היועמ"שית תוגש עד ה-20 באוגוסט • שר המשפטים: "התערבות בג"ץ, בחוסר סמכות, היא ניסיון מסוכן לרמוס את בחירתם הדמוקרטית של כ-2.5 מיליון אזרחים"
חרדים 10
א' אב התשפ"ג / 19.07.2023 16:45

שופטי בג”ץ קבעו היום (רביעי) מועד לדיון בעתירה המבקשת לפסול את נתניהו מלכהן כראש ממשלה, בשל הפרת הסדר ניגוד העניינים שלו, לטענת העותרים.

אבישי גרינצייג, הכתב לענייני משפט של ‘כאן חדשות’ מציין, כי הדיון נקבע ל-12 בספטמבר – כ”ו באלול – חודש לפני סיום כהונתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שתשב בראש ההרכב.

השופטים הנוספים בדיון יהיו עוזי פוגלמן ויצחק עמית.

בג”ץ הורה היום ליועמ”שית, גלי בהרב-מיארה, להעביר את חוות דעתה עד ה-20 באוגוסט על העתירה, וביקש הבהרות מהיועמ”שית כיצד היא מטפלת בסוגיית ניגוד העניינים של נתניהו סביב עיסוקו ברפורמה המשפטית.

שר המשפטים יריב לוין הגיב על קביעת המועד לדיון בבג”ץ בעתירה: “במדינה דמוקרטית מי שמכריע מי יהיה ראש הממשלה הוא הציבור. התערבות בג”ץ, בחוסר סמכות, היא ניסיון מסוכן לרמוס את בחירתם הדמוקרטית של כ-2.5 מיליון אזרחי ישראל שבחרו רק לפני מספר חודשים בבנימין נתניהו לראשות הממשלה”.

ביום חמישי שעבר הודיע בג”ץ, כי ידון בעתירה שמבקשת לפסול את נתניהו מלהמשיך לכהן כראש ממשלה, בטענה שהפר את הסדר ניגוד העניינים שלו סביב הרפורמה המשפטית.

המשמעות היא שבבית המשפט העליון רואים מקום לדיון בעתירה, ולא דוחים אותה על הסף.

עמדת היועמ”שית גלי בהרב מיארה הייתה שאין מקום להוציא את ראש הממשלה לנבצרות, וכי הבקשה של העותרים מרחיקת לכת ולא רלוונטית כרגע.  נכון לעכשיו אין שינוי בתגובה המקדמית שהוגשה בזמנו מטעם היועמ”שית ולפיה הנושא של הסדר ניגוד העניינים הינו בסמכות ובטיפול היועמ”שית, כפי שקבע גם בג”ץ בעבר.

לאחר שבג”ץ הודיע כי ייקבע “בהקדם” דיון בעתירה, ראשי הקואליציה פרסמו הודעה משותפת חריפה: “קבוצה פוליטית קיצונית בראשות דן חלוץ, מנסה להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר ברוב עצום בבחירות דמוקרטיות באמצעות עתירה חסרת כל בסיס.

“אנחנו מזועזעים מהחלטתה של השופטת רות רונן לקיים דיון בעתירה, בפרט לאחר שהכנסת העבירה חוק שמונע הדחה של ראש ממשלה נבחר בטענות סרק מהסוג שנכללות בעתירה. זוהי הליכה במדרון מסוכן של פגיעה אנושה בדמוקרטיה וברצון העם. אנחנו ומיליוני אזרחים לא נקבל זאת ולא נאפשר זאת”.

השר ישראל כ”ץ הגיב: “יש עוד בית משפט בעולם שבכלל שוקל להוציא לנבצרות ראש ממשלה נבחר? אתם מבינים למה צריך רפורמה?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות