“זה היה אירוע בלתי נתפס, ראש בית הדין חולץ מהדלת האחורית”

הרב רפי אלטמן, ראש לשכתו של הרב הראשי הגר"ד לאו, תיאר את תחושות דייני בית הדין והמתדיינים בעת שמפגיני השמאל צרו אתמול על הבניין בתל אביב • "בתוך הבניין נמצאים דיינים, שמעמדם כשופטים - והם כלואים בבניין ולא יכולים לתת שירות למתדיינים. אירוע חסר תקדים"
חרדים 10
א' אב התשפ"ג / 19.07.2023 12:37

הרב רפי אלטמן, ראש לשכתו של הרב הראשי הגר”ד לאו, תיאר היום (רביעי), בראיון לרדיו ‘קול חי’, את תחושות דייני בית הדין הרבני בתל אביב ושל המבקרים במקום – בעת שמפגיני השמאל צרו אתמול על הבניין.

“זה אירוע חסר תקדים. במשך שעות עומדים מאות מתפרעים מול בית הדין, חוסמים את הכניסות, מונעים מאנשים להיכנס, דופקים על דלתות וחלונות”, סיפר.

לדבריו, הדיינים התקשו להעניק שירות לבאי בית הדין.

“זה היה אירוע בלתי נתפס. ובתוך הבניין נמצאים דיינים, שמעמדם כשופטים – והם כלואים בבניין ולא יכולים לתת שירות למתדיינים”.

לצד זאת החניף למשטרה הכושלת והבהיר כי עשתה את עבודתה: “המשטרה בסופו של דבר הגיעה. היינו בקשר רציף עם לשכת המפכ”ל שעקבו ונתנו מענה”.

הוא הוסיף וסיפר: “ראש בית הדין חולץ מהדלת האחורית. אני חושב שגם המפגינים עצמם לא הבינו על מה ההפגנה”.

כ-200 מפגיני שמאל צרו אתמול על הכניסה למשרדי בית הדין הרבני בשדרות דוד המלך בתל אביב והיכו בחוזקה על דלתות המבנה.

נשיא בית הדין הגדול, הגר”ד לאו, תקף את המפגינים בחריפות: “מוחה נמרצות כנגד התנהגות חסרת תקדים וחסרת אחריות של קומץ קטן אשר מונע מדיינים להגיע אל בית הדין וכן מונע מציבור באי בתי הדין וילדיהם אשר עניינם אמור לידון היום בפני בית הדין לקבל את יומם.

“זו אנרכיה אשר מתבצעת באופן בלתי חוקי ולא דמוקרטי. דייני בית הדין לא ירתעו וימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה למען אזרחי מדינת ישראל. אני פונה לרשויות אכיפת החוק בישראל ודורש לטפל במעשים אלו במלוא חומרת הדין.”

גם הנהלת בתי הדין הרבניים פרסמה מחאה על שרבוב בתי הדין למחאה הפוליטית ועל אלימות המפגינים והנסיונות להכות מאבטחים.

“הנהלת בתי הדין מגנה את שיבוש הליכי הדיון באלימות למתדיינות ולמתדיינים מצד המפגינים בבית הדין הרבני בתל אביב, שם ניסו המפגינים לעקור את דלתות הבניין ולהסב נזק למבנה”, נאמר בהודעה של ההנהלה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות