‘לא מופעלים עלינו לחצים’: שיקרה? בכירי הפרקליטות נגד היועמ”שית

אחרי שטענה בכנס פנימי בהשתתפות בכירי הפרקליטות כי מופעל "לחץ פסול" על הפרקליטות לקבל החלטות מסוימות בתיקים פליליים קונקרטיים - בכירים בפרקליטות מתנערים: אין לזה ביסוס, לא יודעים על מה היא מדברת
חרדים 10
א' אב התשפ"ג / 19.07.2023 10:39

בכירים בפרקליטות המדינה טוענים כי דבריה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, על ללחצים פסולים שמופעלים על הפרקליטות – אינם נכונים. כך דיווח היום (רביעי) העיתונאי אבישי גרינצייג בתוכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב.

לדברי אותם בכירים, הם אינם יודעים על מה מדברת בהרב מיארה, שכן לא ידוע להם על שום לחץ לקבל החלטות מסוימות בתיקים קונקרטיים.

מבדיקת ‘כאן חדשות’ עלה, כי לא מעט מהבכירים נעו באי-נוחות נוכח דברי היועמ”שית בכנס הסגור של הפרקליטות – וטענו כי לדבריה אין ביסוס.

מלשכת היועמ”שית לא נמסרה תגובה.

בהרב מיארה טענה אתמול, בכנס פנימי בו השתתפו בכירי הפרקליטות, כי בעת האחרונה התגברו המתקפות נגד המערכת המשפטית, וכי מופעל לחץ להטות את דעתה המקצועית של הפרקליטות.

“לאחרונה התגברו המתקפות על שומרי הסף במדינה, זהו ניסיון ציני ובוטה לקעקע את הלגיטימיות שלה”, אמרה בהרב מיארה. “מופעל עלינו לחץ לקבל החלטות מסוימות בתיקים קונקרטיים שאתם מנהלים או בתיקי חקירה שאתם בוחנים, וגם בייעוץ המשפטי מופעל לחץ להטות את שיקול דעתנו המקצועית”.

היא הוסיפה כי היא לא תירתע נוכח הלחצים – ואמרה לאנשי הפרקליטות: “אני יודעת שפרקליט המדינה אינו נרתע גם הוא, וכך גם אתם כולכם. נמשיך לפעול כתמיד לפי העובדות ולפי הדין, באופן עקבי ושוויוני״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה לא מאמינים
    19/07/2023 10:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הכוונה שהיא עצמה מפעילה.