נתניהו הבטיח? ראש המל”ל: לא הובטחה הקפאת הבנייה ביו”ש

אחרי דיווח בחדשות 12: בלשכת ראש הממשלה מכחישים הדיווחים לפיהם התחייב בשיחה עם נשיא ארה"ב להקפאת בנייה ביו"ש • ראש המל"ל צחי הנגבי פרסם הבהרה חריגה: לא התחייב להקפאה בשום צורה
אריה ריבקינד
כ"ט תמוז התשפ"ג / 18.07.2023 20:17

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב אתמול (שני), במהלך שיחת הטלפון עם נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן, כי יקפיא את הבנייה בשטחי יו”ש עד סוף השנה?

לפי דווח בחדשות 12, נתניהו להקפאה וכי לא יאושרו עוד מאחזים ולא יתוכננו או ייבנו יחידות דיור חדשות ביישובים ביו”ש.

בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווח ואמרו: “הדיווחים על התחייבות לביידן שגויים, אין ולא תהיה הקפאת בנייה בהתיישבות”.

ראש המל”ל צחי הנגבי פרסם הבהרה חריגה – ואמר: “ראש הממשלה נתניהו לא התחייב להקפאת בנייה ביהודה ושומרון בשום צורה. מתחילת השנה אושרו במועצת התכנון העליונה 11 אלף יחידות דיור בשתי פעימות, האחרונה שבהן רק לפני מספר שבועות.

“במסגרת השקיפות הנהוגה בין ממשלת ישראל למימשל האמריקני בנושא ההתיישבות – ראש הממשלה הבהיר לנשיא ביידן שבחודשים הקרובים לא צפוי כינוס של מת”ע או החלטה על הסדרת מאחזים”.

לפי הדיווח בחדשות 12, נתניהו התייחס במהלך השיחה לחקיקה המשפטית ואמר לנשיא האמריקני כי הוא ניסה לגבש הסכמות ואלו “לא צלחו”. לכן, הבהיר כי ינסה במהלך פגרת הקיץ לגבש הסכמה “ציבורית” רחבה.

ראש המל”ל צחי הנגבי התייחס בתכנית “שש עם” לשיחה וציין כי נתניהו אמר לביידן שאחרי פגרת הקיץ הנושא היחידי שיידון הוא שינוי שיטת מינוי השופטים. סוגיית הרכב הוועדה למינוי שופטים היא לב התוכנית המשפטית של שר המשפטים יריב לוין, ומוקד המחלוקת הציבורית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות