השר לראש הישיבה: ‘אני אברך בהפסקה, הבחורים החוסן הלאומי”

אריה ריבקינד
|
כ"ט תמוז התשפ"ג / 18.07.2023 20:05
ביקור נדיר: השר יצחק וסרלאוף ערך סיור בהיכל ישיבת ‘תושיה’ ביישוב תפרח, במהלכה שוחח בלימוד עם בני הישיבה • נועד לשיחה עם ראש הישיבה, חבר ‘המועצת’ הגר”א פילץ – שביקש ממנו בקשה מעניינת  

שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף ערך היום  (שלישי) סיור ממושך ביישוב החרדי תפרח, יחד עם ראש מועצת מרחבים ויו”ר מרכז השלטון האזורי שי חג’ג’.

במרכז הסיור הגיע השר לביקור בישיבת ‘תושיה’, בראשה עומד הגאון רבי אביעזר פילץ, חבר מועצת גדולי התורה של ‘דגל’.

מחזה מעניין נרשם לאחר תפילת מנחה בהיכל הישיבה, כאשר השר התעניין אצל הבחורים על הסוגיה הנלמדת כעת בישיבה – והחל להתפלפל ולדון עימם בסוגיות, כשהוא אף צועד איתם תוך כדי לימוד לעבר חדר האוכל.

לקראת סיום המפגש אמר השר וסרלאוף לבחורים, כי הוא נהנה והתרגש מאוד לפגוש ולדבר איתם בלימוד והוסיף: “כשאני נכנס לישיבה אני מרגיש במקום הטבעי שלי”.

בסיום הסיור נפגש השר וסרלאוף עם ראש הישיבה הגר”א פילץ לשיחה מיוחדת, במהלכה סיפר השר לראש הישיבה כי הוא נהנה לשוחח בלימוד עם התלמידים – והוסיף: “המשרד בראשותי נקרא ‘הנגב הגליל והחוסן הלאומי’ ואני אומר שתלמידי הישיבות הם החוסן הלאומי”.

השר המשיך ואמר כי הוא מרגיש שהוא “אברך בהפסקה”, וכי קודם לכן היה אברך כולל.

ראש הישיבה התבטא כי הוא גם כן מתרגש לשמוע את הדברים – וביקש ממנו “לכוון בכל פעילויותיו לשם שמים”.

בסיום הסיור והמפגש הנדיר שהפך לשיחת היום בהיכל הישיבה המפורסמת בדרום, הודה ראש הישיבה לשר הנגב והגליל על פעילותו הענפה בכל ישובי הנגב בכלל ועל עזרתו ליישוב תפרח בפרט.

לאחר הסיור המקיף במועצה האזורית מרחבים,  יחד עם ראש המועצה, אמר השר וסרלאוף: “נוכחתי להכיר מקרוב ראש מועצה משכמו ומעלה הדואג ללא לאות למען התושבים, יש לנו שיתופי פעולה רבים מאוד, ראיתי מקרוב את הפעילות ואין לי ספק כי שיתופי הפעולה בינינו יורחבו לטובת כלל התושבים”.