גורם מדיני: הפגישה בין נתניהו לנשיא ביידן תתקיים בבית הלבן

על רקע ההשערות של כתבים מדיניים כי השניים ייפגשו בשולי עצרת האו"ם בספטמבר - גורם מדיני בכיר הדגיש: "ראש הממשלה נתניהו הוזמן במפורש לביקור בקרוב בוושינגטון. הנשיא ביידן אמר פעמיים במהלך השיחה עם נתניהו כי הוא מצפה לראות אותו בחדר הסגלגל בקרוב"
חרדים 10
כ"ט תמוז התשפ"ג / 18.07.2023 17:16

גורם מדיני בכיר הבהיר היום (שלישי) כי בשיחה שהתקיימה אמש בין ראש הממשלה לנשיא ארצות הברית – “ביידן הזמין במפורש את בנימין נתניהו לביקור בבית הלבן בוושינגטון”. כך דווח עמית סגל בחדשות 12.

לפי דיווח של ברק רביד, הפרשן המדיני של אתר ‘וואלה’, גורם מדיני אמר: “הנשיא ביידן אמר פעמיים במהלך השיחה עם נתניהו כי הוא מצפה לראות אותו בחדר הסגלגל בקרוב”.

מוקדם יותר הבוקר אמר רביד ברדיו 103 על פגישה אפשרית בין הנשיא ביידן לרה”מ נתניהו: “בקיץ זה לא יקרה, זה אולי יקרה בעצרת האו”ם בספטמבר. מי שהשתמש במונח ‘הזמנה לפגישה’ זה נתניהו, בהודעה מהבית הלבן לא הוזכרה המילה הזמנה ולא המילה פגישה – יש הבדלי גרסאות די משמעותיים בין שני הצדדים”.

אמש, לפני המראתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג לביקור בארה”ב, שוחח ביידן עם נתניהו לאחר ארבעה חודשי נתק, וזאת על רקע המשבר ביחסים בין המדינות, וסירובו עד כה של הנשיא ביידן להזמין את נתניהו לביקור רשמי בבית הלבן בשל קידום הרפורמה  המשפטית. ל

פי ההודעה שפרסמה לשכת נתניהו, השיחה הייתה “חמה וארוכה” וביידן הזמין את נתניהו “למפגש קרוב בארה”ב”.

בהצהרה שיצאה מהבית הלבן נאמר: “ביידן הדגיש לנתניהו את חשיבות ההסכמות בחקיקה”, והביע את דאגתו גם לגבי התרחבות ההתנחלויות. עוד נמסר כי ביידן הדגיש בפני נתניהו את תמיכת ארה”ב בביטחונה של ישראל, וכי השניים ייפגשו “ככל הנראה לפני סוף השנה”.

בתוך כך, נשיא המדינה הרצוג נחת אחר הצהריים (שעון ישראל) בוושינגטון והתקבל על ידי אחיו מייק, שגריר ישראל בארה”ב.

מאוחר יותר צפוי הרצוג להיפגש עם נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן בבית הלבן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות