איך נבחר את הבנק הכי מתאים עבורנו?

שירותים דיגיטליים מתקדמים, תוכניות חיסכון שוות או סניף שממוקם ליד הבית? לכל לקוח ציפיות וצרכים שונים מהבנק שלו • כך תוכלו לאתר ולבחור את הבנק המשתלם ביותר עבורכם
תוכן שיווקי
כ"ט תמוז התשפ"ג / 18.07.2023 16:18

בתקופה שבה הבנקים עושים את מרב המאמצים למשוך מצטרפים חדשים, כוח המיקוח ויכולת הבחירה נמצאים בידי הלקוחות. הדבר נכון הן עבור צעירים שפותחים חשבון בנק ראשון, הן עבור מי שמעוניין לעבור בין בנקים, והן עבור מי שרוצה לפתוח חשבון נוסף. מובן שלכל אחת מהקבוצות שהזכרנו צרכים משלה, ולכן גם שיקולים שונים שמנחים אותה בבחירת הבנק המתאים.

מה חשוב לדעת לצורך פתיחת חשבון בנק?

ראשית, שהתהליך עצמו הוא כבר לא האתגר הבירוקרטי והמורכב שחלקנו מכירים היטב. בשנים האחרונות חלק מהבנקים מאפשרים לפתוח חשבון בנק חדש אונליין, כולל העלאת המסמכים הנדרשים וביצוע תהליך אימות מלא מבלי לצאת מהבית. מדובר בשדרוג שחוסך עבור הלקוחות זמן ומאמץ, ולכן מקצר מאוד את השלבים. אז אם דחיתם את ההתמודדות עם פתיחת החשבון הבא שלכם רק מטעמי העדר זמן, תשמחו לגלות שתוכלו לבצע את כולו בלי להגיע לסניף.

בנוסף, מי שמעוניין להעביר את החשבון שלו מבנק אחד לאחר, יכול ליהנות ברוב הבנקים מתהליך ניוד בקליק – במסגרתו הבנק החדש מבצע עבורו את פעולת ההעברה מול הבנק הישן. אז אם אתם רוצים לשפר את התנאים או לבחור בבנק שמציע לכם שירות שמתאים יותר לצרכים הפיננסיים שלכם, עכשיו זה הרבה יותר קל.

לפני שמתקדמים: טיפים לפתיחת חשבון בנק ולמעבר לחשבון חדש

כדי לוודא שתמצאו את הבנק המתאים ביותר עבורכם, אלה כמה מהפרמטרים שכדאי לשים לב אליהם לאורך תהליך הבחירה:

ההטבות – מועד פתיחת חשבון חדש הוא ההזדמנות המתאימה ביותר לבחון ולקבל הטבות והנחות. השוו בין התנאים המוצעים לכם בבנקים השונים, ודאו אילו פטורים והנחות תוכלו לקבל ומה משך הזמן של כל הטבה.

המיקום – לקוחות שמעוניינים לבצע פעולות באופן פיזי בסניף הבנק שלהם, יחפשו כנראה בנקים בעלי פריסת סניפים רחבה שכוללים סניף שקרוב לבית או למקום העבודה שלהם.

• הפעילות הדיגיטלית – מי שרוצים להמעיט בכמות הביקורים בסניף, ירצו לוודא אם הבנק מציע אפליקציה נוחה, אם האתר שלו ידידותי ואילו פעילויות ניתן לבצע בכל אחד מהם.

ההתאמה למאפיינים שלכם – האם אתם מעוניינים לפתוח חשבון בנק צעיר, חשבון בנק עסקי או אולי חשבון משותף עם בני הזוג? בדקו מהם הכלים שהבנק מציע עבור סוג החשבון הרלוונטי עבורכם, ואם הוא עונה על הדרישות הפיננסיות שלכם. בין אם מדובר בתהליך העברת משכורות נוח עבור בעלי עסקים, ובין אם בהפקדת כספי החתונה ללא עמלות לזוגות שנמצאים רגע לפני האירוע הגדול.

אופן ההתקשרות עם בנקאי – מהן שעות פעילות המוקד הטלפוני, האם ניתן לשוחח עם בנקאי אונליין, מהן שעות פעילות הסניף הקרוב אליכם וכדומה.

שירותים נוספים – אם אתם מתעניינים במעטפת נוספת של שירותים פיננסיים, כמו למשל יועצי השקעות או הטבות בניירות ערך, בדקו מה הבנק מציע בהקשרים הללו.

פתיחת חשבון בנק הוא כמובן רק השלב הראשון בדרך להתנהלות כלכלית נכונה. כדי להימנע מהפתעות ולהישאר עם אצבע על הדופק, חשוב לנהל את החשבון בחוכמה ולעקוב אחר מה שקורה בו. ודאו בקביעות, באמצעות אתר הבנק או בדרכים אחרות, מהו הסכום העדכני שנמצא בעו”ש שלכם. אם הצלחתם לחסוך סכום כסף שאינו נחוץ לכם באופן מידי, ייתכן שתרצו לסגור אותו בתוכנית חיסכון. עקבו אחר השיקים שאתם מוסרים, בדקו שאינכם חורגים ממסגרת האשראי ובדקו אילו הוראות קבע קיימות בחשבונכם.

זכרו שהתנהלות נכונה תעזור לכם לחסוך זמן יקר וכסף בהמשך, ותהפוך אתכם למחזיקי חשבון אחראיים – שנתפסים גם כאטרקטיביים יותר על ידי הבנקים, ולכן יכולים לזכות בתנאי פתיחת חשבון משופרים. כך שאם תחליטו בעתיד לעבור לבנק אחר, תוכלו לבצע תהליך ניוד בקליק ולקבל תנאים אטרקטיביים באופן פשוט ונוח יותר.

 הכתבה נכתבה בשיתוף עם בנק דיסקונט .

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות