לוהט: רכב התפוצץ והחל לבעור בעת נסיעה בירושלים – וזו הסיבה

נהג הרכב רכש מספר מיכלי גז קטנים ואיחסן אותם ברכבו • כתוצאה מהחום הכבד, נוצרה דליפה של הגז - ואז הנהג הדליק סיגריה • מפקד בכב"ה: "שמענו פיצוץ חזק בסמוך לתחנה; פיצוץ שממש הרעיד את החלונות" • נהג הרכב נפצע קל
חיים טוויל
כ"ט תמוז התשפ"ג / 18.07.2023 15:22

ביום ראשון האחרון,  סמוך לשעה 17:00, התקבל דיווח במוקד 102 של כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים, על פיצוץ ברכב בזמן נסיעה בסמוך לצומת פת שבדרום ירושלים –  ועל שריפה של הרכב.

לוחמי האש מתחנת ‘הבירה’, הממוקמת בסמוך, שמעו אף הם את הפיצוץ העז, זיהו את העשן והאש – ומיהרו למקום.

הם הבחינו ברכב בוער עם תבחינים אופייניים של פגיעות הדף ופיצוץ בתוך הרכב. לא הרחק מהרכב עמד אדם כבן 30, אשר נפצע קלות מקרינת חום ורסיסי זכוכית.

לוחמי האש ביצעו כיבוי של הרכב, מנעו את התפשטות האש לרכבים, מבנים ותשתיות הנמצאים בסמוך.

במקביל לפעולות הכיבוי, חוקרי המז”פ והחבלה של משטרת ישראל בדקו את הרכב ושללו פיצוץ כתוצאה מחומרי נפץ.

כוחות הצלה טיפלו בפצוע והוא הועבר להמשך טיפול רפואי בבית החולים, כשהוא במצב קל.

בסיום פעולות הכיבוי, נפתחה חקירה על ידי חוקרי כבאות והצלה – ומהחקירה עולות המסקנות הבאות: נהג הרכב רכש מספר מיכלי גז-גפ”מ קטנים (אורוסולים) ואיחסן אותם ברכבו. כתוצאה מהחום הכבד השורר בימים אלו, נוצרה דליפה של הגז לחלל הרכב.

עוד עולה מהחקירה, כי למרות שנהג הרכב הריח ריח חריף של גז ברכב, הדליק הנהג במהלך הנסיעה סיגריה, דבר שגרם לפיצוץ נפחי של הגז ברכב, לפציעת הנהג ולשריפת הרכב לחלוטין.

רב רשף איתן צליח, מפקד משמרת בתחנת מרחב ‘הבירה’: “בסמוך לשעה 17:00 אחר הצהרים שמענו פיצוץ חזק בסמוך לתחנה; פיצוץ שממש הרעיד את חלונות התחנה. בד בבד, קיבלנו קריאה ממוקד השליטה של כב”ה מחוז ירושלים, על פיצוץ ושריפה בתוך רכב.

“הגענו באופן מיידי למקום ומצאנו רכב בוער, עם סימני פיצוץ ניכרים לעין, ולצידו היה אדם פצוע קל. התחלנו מיד בפעולות כיבוי ומניעת התפשטות השריפה.
למרבה המזל, האדם שנפגע בפיצוץ, נפצע באורח קל בלבד, באירוע שיכול היה להסתיים בצורה קשה הרבה יותר לנהג ולמשתמשי הדרך סביבו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות