הנתק תם: הנשיא ביידן הזמין את נתניהו ל”מפגש קרוב” בארה”ב

אריה ריבקינד
|
כ"ח תמוז התשפ"ג / 17.07.2023 20:21
נתניהו עדכן את נשיא ארה”ב “בשיחה חמה וארוכה” בנוגע לחוק צמצום ‘עילת הסבירות’ שיתקבל בשבוע הבא – וביידן בירר לאן נתניהו חותר • ראש הממשלה הבטיח: אנסה לגבש בפגרה הסכמה רחבה על המשך החקיקה • ככל הנראה הפגישה תתקיים לצד עצרת האו”ם בניו יורק ולא בבית הלבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ג’ו ביידן קיימו הערב (שני) שיחה שהוגדרה על ידי לשכת נתניהו “חמה וארוכה”.

בהודעת הלשכה נמסר, כי “במוקד השיחה עמדו חיזוק הברית האיתנה בין המדינות; בלימת האיומים מצד איראן וגרורותיה והרחבת מעגל השלום האזורי; והמשך המאמצים לרגיעה ויציבות ביהודה ושומרון (תהליך עקבה – שארם א-שייח עם הרש”פ).

“ראש הממשלה נתניהו עדכן את נשיא ארה”ב בנוגע לחוק שיתקבל בשבוע הבא בכנסת ועל כוונתו לנסות לגבש במהלך פגרת הקיץ הסכמה ציבורית רחבה לגבי יתרת התהליך”.

כמו כן נמסר כי הנשיא ביידן הזמין את ראש הממשלה נתניהו למפגש קרוב בארה”ב.

“ראש הממשלה נענה בחיוב להזמנה וסוכם כי הצוותים של ישראל וארה”ב יתאמו את פרטי המפגש”.

ככל הנראה המפגש יתקיים בעת  עצרת האו”ם בניו יורק ולא בבית הלבן בוושינגטון.

בהמשך הבית הלבן התייחס לשיחה, והדובר אמר כי הנשיא הביע דאגה מהמשך הרחבת ההתנחלויות. לפי הבית הלבן, במהלך השיחה דנו השניים בנושא שיתוף הפעולה מול איראן, ובהמשך השיחה הדגיש הנשיא ביידן את הצורך בהסכמה רחבה בישראל סביב השינויים המשפטיים שמתכננת הממשלה.

לצד זאת, הנשיא סיכם עם נתניהו כי השניים ייפגשו עד סיום 2023.

גורמים בבית הלבן סרבו לאשר שייתכן שהשניים ייפגשו בשולי העצרת הכללית של האו”ם בניו יורק ולא בבית הלבן בוושינגטון.

ג׳ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, אמר: “הנשיא הדגיש מחויבותו לביטחון ישראל, והשניים דנו בשיתוף פעולה מול איראן”.

קירבי הוסיף: “אין להבין מהשיחה בין ביידן ונתניהו ומהפגישה הצפויה שיש לנו פחות דאגות מהרפורמה המשפטית או מההתבטאויות של כמה שרים בקבינט של נתניהו”.

בחדשות 12 דווח, כי לשני הצדדים היה חשוב שהשיחה תקדים את ביקורו של הנשיא יצחק הרצוג בבית הלבן, כדי לא להעמיק את המשבר בין המדינות.

הרצוג צפוי להמריא הלילה לוושינגטון. במהלך ביקורו ייפגש עם הנשיא ביידן. בשיאו של הביקור יישא דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקני, שיתכנסו למושב מיוחד לציין את שנת ה-75 של מדינת ישראל.