הישראלי שטס במיוחד וחיכה יממה בתור לאייפון 6

עובדי אפל שמחלקים קפה בחוץ, האמריקנים שלא מרימים את הקול, העונג שבאחיזת המכשיר החדש והאכזבה למשמע הבשורה ש"אייפון 6 אזל מהמלאי" • דיווחים מהתור הארוך בעולם
צחי הופמן, גלובס
כ"ו אלול התשע"ד / 21.09.2014 16:46

עוד שבישראל לא היה מעולם שום מוצר שגרם לאלפים להמתין למעלה מיממה בתור, לבלות את הלילה תחת כיפת השמיים ולעמוד על הרגליים שעות ארוכות, הרי שבארה”ב זה כבר הפך לשגרה בכל פעם שאפל משיקה אייפון או אייפד חדש.

בין אלפי הממתינים בתור מחוץ לחנויות אפל בארה”ב לקראת תחילת מכירתם של האייפון 6 והאייפון 6 פלוס, עמד גם ישראלי סבלני אחד, שי מזרחי, מנהל מגמת טכנאי סמארטפונים במכללת ג’ון ברייס, שהחליט לא לחכות עד שאפל ישראל תשיק את הסמארטפונים החדשים בארץ וטס לניו יורק במיוחד.

אל התפוח הגדול הוא הגיע שבוע לפני ההשקה, ואת התור בשדרה התשיעית תפס כבר ב-02:00 לפנות בוקר, בעוד שהחנות נפתחה רק ב-08:00. “נסעתי בגלל שילוב בין העבודה לבין הרצון להחזיק את המכשיר לפני כולם”, אומר מזרחי. “רציתי להיות הראשון שמחזיק את האייפון 6, וגם לחקור אותו ולעבור איתו. חוץ מזה, יש גם את החוויה של טיול לניו יורק”.

את החיבה היתרה של הישראלים לעמידה בתור אפשר לזהות בקלות בעזרת המערכון “חמודה” הכה-מדויק של “הפרלמנט”, שם אסי כהן וליאת הרלב, המגלמים את שאולי ואירנה, מעכבים את התור ותוך דקות מתפתח ויכוח קולני כמעט אלים.

אצל האמריקנים זה לא היה קורה. לא אחרי חצי שעה ולא אחרי חצי יממה.

מזרחי מתאר המתנה סבלנית של אנשים מנומסים ומאופקים. זו הפעם השנייה שהוא עומד בתור במנהטן, ובכל פעם הוא שב עמוס חוויות. “לפני שנה הגעתי לניו יורק בשביל לקנות את ה-5S. יש לי עדיין את כל האייפונים הקודמים, קניתי את כולם בחו”ל”, אומר מזרחי. “יש הרגשה מאוד טובה ברכישה של המכשיר בחנות של אפל, זו חוויה מרגשת, היחס של העובדים נפלא והכל מסודר ומתוקתק”.

את מבצע הרכישה הוא הצליח להשלים רק ב-13:00 – כ-11 שעות אחרי שהתייצב בתור, אלא שלצערו הוא הצליח לשים ידו רק על אייפון 6 (שעליו שילם 700 דולר), ולא על אייפון 6+, שבשלב זה כבר אזל מהמלאי. לדבריו, רק כמה עשרות רוכשים בכל חנות הצליחו לרכוש את גרסת ה-6+, המתאפיינת במסך 5.5 אינץ’ (לעומת 4.7 אינץ’ באייפון 6). אך מזרחי לקח את האפשרות הזאת בחשבון: “החשש בהשקות האלו הוא שאחרי שאתה עומד בתור תגלה שאזל המלאי”, הוא אומר.

מזרחי הגיע בתחילה לרכוש את האייפון בחנות הדגל של אפל בשדרה החמישית – אותה חנות מפורסמת הבנויה מקוביית זכוכית. מול החנות השתרכו אלפי אנשים על-פני 16 בלוקים. חלק מהאנשים הגיעו לעמוד בתור 10 ימים קודם, עוד לפני שאפל הכריזה בכלל על הסמארטפונים החדשים.

אחרי שראה את הבלגן בשדרה החמישית, החליט מזרחי לעבור לחנות אחרת בשדרה התשיעית, שם היה תור של 1,500 איש “בלבד”, ביניהם כנראה שליחים של המאפיה הסינית – כך לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית – שמקבלים שכר עבור העמידה בתור.

אלה רוכשים שני סמארטפונים שנמכרים מאוחר יותר על ידי המאפיה במחיר גבוה יותר, בגלל הביקוש העצום לדגמי האייפון, במיוחד בסין.

“לא נתקלתי בעוד ישראלים שעמדו בתור יחד איתי, אבל עמד לצידי בחור שהגיע במיוחד מרוסיה בשביל לקנות את האייפון. נוצר גיבוש מעניין בעמידה בתור, אתה מכיר את כל האנשים מסביבך ומדבר איתם. זו חוויה”.

קפה על חשבון אפל

אפל דואגת למעריצים שלה, שמוכנים לעמוד בחום ובקור שעות וימים רק כדי לשלם מאות דולרים על הגאדג’ט הכי חם בעולם. “במהלך הלילה עובדי אפל יצאו לחלק קפה ללא תשלום.

לאורך כל התור עמדו סדרנים ששמרו על הסדר, שאף אחד לא יתגנב לתור, כאשר כל הזמן הסתובבו אנשים ששמרו על הניקיון. בעמידה בתור אפל לוקחת ממך פרטים על המכשיר שאתה רוצה וכבר אז אומרת לך אם יש אותו במלאי. את הפתק לזכאות למכשיר מקבלים עוד בעמידה בתור”.

– והיה שווה לחכות? המכשיר עומד בציפיות?

“בהחלט. המסך גדול יותר, ונעים יותר לעבוד איתו. המכשיר אלגנטי ונעים לשימוש”.

– שווה את הכסף?

“ברור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות