פרשת חטיפת ילדי תימן: קבר של ילדה בת 3 ייפתח מחר לבדיקת דנ”א

לבקשת בני משפחתה: פתיחת הקבר של הילדה סעדה קרני תתבצע מחר בבית העלמין בנתניה במסגרת הוראת שעה • ועדת החקירה הממלכתית קבעה בזמנו שהילדה מתה בגיל חמש ממלריה וניוון שרירים
חרדים 10
כ"ח תמוז התשפ"ג / 17.07.2023 17:22

פרשת חטיפת ילדי תימן: קבר של ילדה בת 3 ייפתח מחר (שלישי) בשעות הבוקר בבית העלמין הישן בנתניה לטובת ביצוע בדיקת דנ”א.

לפי דיווח של כרמלה מנשה ב’כאן חדשות’, פתיחת הקבר של הילדה, סעדה קרני, תתבצע במסגרת הוראת שעה המאפשרת פתיחה של קבר קטין, ותיעשה לבקשת בני משפחתה.

לפי ממצאי ‘ועדת כהן’ – ועדת החקירה הממלכתית – נמצאה קרבת דם בין הילדה סעדה למשפחת קרני שעלתה לארץ מתימן בשנת 1949, וכללה בין היתר את אב המשפחה אברהם קרני ושתי נשותיו שולמית ואסתר.

סעדה, בתה היחידה של אסתר, נעלמה ממחנה העולים בית ליד בעודה בת 3 שנים, כאשר הגיעה אחות לאוהל המשפחה וביקשה לקחת אותה וילד נוסף בן שמונה חודשים.

הם נלקחו בכוח למרפאה, למרות התנגדות אחות הילדים שהייתה בבית. לאחר כמה ימים, אפשרו לאם להניק את הילד במקום, אך כעבור ימים אחדים הודיע הצוות לאם ובתה ששני הילדים נפטרו ונקברו.

לאחר המקרה, הגיע האב למרפאה ודרש לראות את הילד, וצוות המרפאה החזיר את הילד בן שמונה החודשים, אך לא את הבת סעדה. ההורים אברהם ואסתר עשו כל השנים מאמץ למצוא את בתם, אך לבסוף נפטרו מבלי לגלות מה עלה בגורלה.

את המאבק ממשיכות אחיות המשפחה, והן העידו בעניין בפני ועדת החקירה הממלכתית – שקבעה שהילדה מתה בגיל חמש ממלריה וניוון שרירים.

בעקבות הוראת השעה לאפשר למשפחות לפתוח את הקבר, הגישו את הבקשה עורכי הדין רמי צוברי ונורית קורן, ומאז נפתחו שלושה קברים.

הקבר הראשון התאים לילד יוסף מלמד בבית העלמין נחלת יצחק, ובעניין שני ילדים נוספים הבדיקה טרם הסתיימה. עורכי הדין הגישו בזמנו בקשה לפתוח עוד עשרה קברים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות