לקראת ראש השנה: זו הבקשה של השר מאיר פרוש מראש המל”ל

בפגישה של שר ירושלים ומסורת ישראל עם מנכ"ל משרד החוץ סוכם: המשרד ינחה את שגרירי ישראל בפולין, מולדובה, הונגריה ורומניה, לפנות לשלטונות המקומיים בבקשה לתגבר את מעברי הגבול לאוקראינה בימים שלפני ראש השנה
אריה ריבקינד
כ"ח תמוז התשפ"ג / 17.07.2023 16:43

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, סיכם עם מנכ”ל משרד החוץ, רונן לוי, כי משרד החוץ ינחה את שגרירי ישראל בפולין, מולדובה, הונגריה ורומניה, לפנות לשלטונות המקומיים, בבקשה לתגבר את מעברי הגבול לאוקראינה בימים שלפני ראש השנה.

כבר לפני חודשיים פנה השר פרוש לראש המטה לביטחון לאומי (המל”ל), צחי הנגבי, בבקשה בנושא – וקיים שורה של פגישות ושיחות עם הגורמים הרלוונטיים, בהם גם רשות שדות התעופה ועוד.

בפגישות השתתפו ראש מטה השר, שימי אלבום, ויו”ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בן שעיה.

במכתב כותב השר פרוש: “כידוע, מאז פרצה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, נחסמה האפשרות להגיע בטיסה ישירה לאוקראינה, ולכן נאלצים החסידים לטוס לשדות תעופה במדינות שכנות, ומשם להמשיך דרך היבשה לעבר העיר אומן שבאוקראינה.

“לדברי מארגני הנסיעות, בשנה שעברה היו קשיים ועיכובים רבים במעברי הגבול בין המדינות והתנועה התנהלה בעצלתיים. לכן, לקראת ראש השנה תשפ”ד, הם מבקשים לפנות לשלטונות המקומיים במדינות הסמוכות לאוקראינה, בבקשה לתגבר את מעברי הגבול בימים לפני ראש השנה, על מנת שהחסידים לא ייאלצו לעמוד שעות ארוכות בביקורת הדרכונים בכניסות מפולין, מולדובה ורומניה.

“מאחר שמי שנמצא בקשר עם השלטונות המקומיים הם שגרירי ישראל באותן מדינות, הם אמורים לקבל הנחייה ממטה משרד החוץ בארץ לפנות למקומיים בבקשה לתגבר את המעברים לקראת ראש השנה תשפ”ד, ובכך לאפשר מעבר מהיר ויעיל של החסידים בין המדינות.

“אודה לך מאד על מתן הנחייה לשגרירי ישראל בפולין, מולדובה ורומניה, לפנות לשלטונות המקומיים בבקשה לתגבר את מעברי הגבול לאוקראינה בימים שלפני ראש השנה תשפ”ד, לרווחת אלפי החסידים המבקשים לקיים את תפילות החג בעיר אומן”, לשון המכתב.

במשרד החוץ נענו לבקשת השר פרוש וסיכמו בפגישה עמו על מאמץ לשיפור השירות לציבור החסידים הנוסעים לשהות בקבר רבי נחמן באומן בראש השנה – ויגיעו למדינה דרך מעברי הגבול, בהיעדר טיסות ישיבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות