בגלל השבת: ראש העיר אשקלון הדיח את החרדים מהקואליציה

חברי המועצה מש"ס ויהדות התורה נעדרו מההצבעה על הסכם קניית קבוצת הכדורגל הפועל אשקלון בטענה כי אינם נותנים יד לחילולי שבת • ראש העיר הדיח אותם מהקואליציה וטען: "קבוצת הכדורגל הבוגרת לא תשחק בשבת"
שלומי צור
כ"ו אלול התשע"ד / 21.09.2014 16:11

מאבק שבת גם באשקלון: ביום חמישי האחרון הדיח ראש העיר אשקלון, איתמר שמעוני, את חברי המועצה החרדים מהקואליציה, בשל סירובם להצביע בעד רכישת קבוצת כדורגל מחללת שבת.

הסיפור החל בישיבת המועצה שהתקיימה ביום רביעי, אז הביא שמעוני לאישור המועצה הסכם לרכישת קבוצת הכדורגל ‘הפועל אשקלון’ על ידי העירייה, באמצעות החברה העירונית לספורט.

חברי המועצה החרדים מש”ס ויהדות התורה – התנגדו. הם טענו כי אינם מוכנים לתת יד לחילולי שבת הקיימים במשחקי הקבוצה, המתנהלים בעיצומה של השבת.

בזמן ההצבעה, יצאו חברי המועצה החרדים להתייעצות עם רבני העיר – ונעדרו מההצבעה. ראש העיר הודיע להם כי אם לא יכנסו ויצביעו בעד רכישת הקבוצה, הם יפוטרו מהקואליציה העירונית.

החרדים התעקשו, וכבר באותו הערב שיגר להם שמעוני מכתב בו הודיע להם על “הפסקת חברותכם בהנהלת מועצת העירייה”.

במכתבו כותב שמעוני לחברי המועצה החרדים: “במהלך ישיבת מועצה שלא מן המניין שהתקיימה הערב, בחרתם שלא להצביע עם חברי הקואליציה ולהיעדר מההצבעה בנושא מועדון הכדורגל, הפועל אשקלון”.

שמעוני טוען כי הטענות בדבר חילולי שבת אינן נכונות. “נימקתם זאת, לכאורה מטעמי דת, חרף העובדה שהובהר לכם כי בניגוד לשנים קודמות, קבוצת הכדורגל הבוגרת לא תשחק בשבת”.

לדבריו, “אנו שומרים ומכבדים את השבת, אולם לא נסכים ולא נאפשר כפיה דתית באשקלון. עד כה הקפדנו לשמור על סטטוס-קוו בין דתיים לחילונים בעיר, וכך יהיה גם בעתיד.

לאור הצעד בו נקטתם הערב, אין לכם עוד מקום בהנהלת מועצת העירייה”.

חברי המועצה החרדים הגיבו לאתר ‘אשקלונט’, ואמרו: “ראש העיר מתכוון להשפיל אותנו כנראה ואנחנו לא חסרי מעש בעיר, גם בלי הקואליציה. בגלל הסכם עם הפועל אשקלון ובגלל שאנו בעד השבת ולא בעד כיסא או אחר לא נלך נגד הדת וצו מצפוננו”.

המכתב באדיבות אתר ‘אשקלונט’.

מכתב פיטורים אשקלון ש"ס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות