שרי רוט בערוץ 14: איציק זרקא, אפליית החרדים והסרבנות • צפו

הפרשנית שרי רוט התארחה בתכנית 'המהדורה המוקדמת' בהגשת ליטל שמש בערוץ 14 • "האם המשטרה תמיד כל כך זריזה? אז אני עדיין מחכה להתנצלות על האמירה של למזבלה במריצה... אני נזכרת שכשחרדים קיצונים הפגינו, הם חזרו הביתה מסריחים מבואש. אבל, הם לא היו 'מהצד הנכון'"
חרדים 10
כ"ח תמוז התשפ"ג / 17.07.2023 02:13

1.

האמירה של איציק זרקא הסעירה את הרשתות, בעצם את המדינה כולה. המשטרה, מיהרה לפתוח בחקירה.

האם תמיד היא כל כך זריזה?

כושר ובריאות: לחסוך אלפי שקלים בשנה • מה זה אפאפ ואיך זה עובד?

אז אני עדיין מחכה להתנצלות על האמירה שבמהלכה רצו לזרוק אותי למזבלה הקרובה במריצה…

לא, אני לא משווה את חומרת האמירה, את חומרת הכאב, ובטח לא בכובעי כנכדה של ניצולת שואה. אני ממש לא משווה, ועדיין לזרוק אותי במריצה למזבלה אינה אמירה נחמדה ולא ראיתי מישהו בממשלה דאז שהתנצל. לא בני גנץ, לא יאיר לפיד, לא אף אחד בשמאל, ובטח לא מנפתלי בנט, שהיה עם ליברמן בממשלה ועשה איתו סחבק. ממש לא התנצלו בפני…

לא ימין, לא מעניין?

2.

ליטל שמש לא מכירה הרבה מדינות בעולם שהיו מרשות לשדה התעופה שלהן להיראות ככה…

אני, הזכרתי לה, שאני לא מכירה גם את מדינת ישראל שהייתה מרשה ככה… אני נזכרת בתקופת ההתנתקות, אני נזכרת שכשחרדים קיצונים הפגינו בכל מיני צמתים, מה עשתה להם התקשורת, הם חזרו הביתה רטובים מבואש וחלקם במצב ממש מזעזע.

אבל, כמובן, הם לא היו ‘מהצד הנכון’.

לא מפריעה לי ההפגנה. שתהיה הפגנה, ואת יודעת מה? יכול להיות שחופש הביטוי גובר על חופש העיסוק (של נהגי המוניות וכו’), צריך לבדוק את זה בכלים משפטיים. אכפת לי האפליה, האיפה ואיפה. כלומר, אם אנחנו תושבי קרית ספר החרדים נצא להפגין בצומת שילת בגלל משהו, כל התקשורת תהיה עלינו… ואתם לא מתביישים? והמשטרה תבוא ותפנה… וזה כשיש לנו שר לבטחון לאומי שהוא בן גביר, מהמחנה הימני! ועדיין הוא לא מצליח.

כלומר, יש פה משהו מעוות ממש בבסיס, שאפילו בן גביר לא מצליח לשנות אותו וגם ממשלת הימין על מלא לא מצליחה להתגבר על זה!

3.

תופעת הסרבנות היא תופעה מדאיגה, לא ברור האם צה”ל עושה מספיק כדי למגר את תופעת הסרבנים ולהכות בה לפני שהיא תתקוף אותנו ברגעי חירום.

אבל כמו שדיברנו קודם. השר לבטחון לאומי לא עושה מספיק כדי שהמשטרה תעשה מספיק, שר הבטחון לא עושה מספיק כדי שהצבא יעשה מספיק.

אין חוט שדרה למעלה, נראה שהיא מפחדת. אני מדברת עם אנשים מהליכוד והם אומרים: הצבענו לממשלת ימין על מלא, נתנו את קולותינו, חלקם לבן גביר חלקם לנתניהו, זה לא משנה, “אנחנו לא מרגישים שאנחנו מקבלים סחורה בתמורה”. חלקם אפילו שוקל בבחירות הבאות להצביע למפלגות אחרות כי הם אומרים “הממשלה הזו לא מתנהלת עם עמוד שדרה”.

את נזכרת בימי בגין היותר תקיפים, לא בנושא של מערכת המשפט אבל בנושאים אחרים, את נזכרת בימי שמיר, איך הוא עמד מול האמריקנים, את  לא מוצאת פה חוט שדרה. ואת אומרת לעצמך הנה, השטח עושה מה בא לו, השוטרים לא מקבלים מסר חד משמעי…

אבל מה לנו כי נלין אם הרפורמה הולכת בכזה קרטוע… בסדר, מעבירים את עילת הסבירות, זה דרדל’ה… בתוך כל הרפורמה.

והתקדים מסוכן, הסחיטה עובדת, וסחיטה שעובדת נותנת מוטיבציה לסוחטים להמשיך את השיטה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות