חוק צמצום עילת הסבירות יעבור ביום א’ ברוב של 64 וללא מתנגדים?

ועדת החוקה סיימה את דיוניה בהצעת החוק לצימצום עילת הסבירות ותעבור מחר לדיון והצבעה על מאות הסתייגויות • הקואליציה תכנס דיון מיוחד במליאה ביום ראשון הבא - לאישור החוק • ליברמן לחבריו: "שהקואליציה תעביר את החקיקה המטורללת הזאת פה אחד, 64-0 כמו בצפון קוריאה"
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשפ"ג / 16.07.2023 19:40

לקראת ההצבעה המליאה בקריאה שניה ושלישית: ועדת החוקה של הכנסת סיימה היום (ראשון) את הדיונים בהצעת החוק לצימצום עילת הסבירות.

יו”ר הוועדה, ח”כ שמחה רוטמן, הודיע לח”כים כי הם יוכלו להגיש הסתייגויות עד מחר בשעה 07:00 בבוקר, כאשר הדיון הראשון על הנמקת ההסתייגויות יחל מחר בשעה 11:00 בבוקר.

בהמשך. כבר מחר, או למחרת ביום שלישי, תחל הוועדה להצביע על ההסתייגויות, עניין שיימשך ככל הנראה עד יום רביעי.

לפי דיווח של מוטי קסטל בערוץ 14,  הקואליציה תכנס את מליאת הכנסת לדיון מיוחד ביום ראשון הבא, טרם סיום מושב הקיץ, והצעת החוק המאושרת והסופית תעלה לאישור מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

יום ראשון הוא יום שבו המליאה אינה פעילה או מקדמת חקיקה, אבל בגלל שצריך לנקות שולחן של חקיקה נוספת לפני סוף כנס הקיץ, ובשל צום ט׳ באב, יאשרו מחר בוועדת הכנסת בראשות ח״כ אופיר כץ את הכינוס החריג של המליאה.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, קרא היום לראשי סיעות האופוזיציה להחרים את ההצבעה בכנסת.

ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: “לאור התקדמות החקיקה החד צדדית מצד הקואליציה, אני קורא לחבריי לאופוזיציה להחרים את ההצבעה על חוק ביטול עילת הסבירות כאשר יגיע לקריאה שנייה ושלישית במליאה. כך שהקואליציה תעביר את החקיקה המטורללת הזאת פה אחד, 64-0 כמו בצפון קוריאה”.

ליברמן הוסיף: “אסור לנו לתת לגיטימציה לחקיקה שפוגעת בדמוקרטיה הישראלית ובחוסן הלאומי של אזרחי מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות