המחבל נעצר במסגד בבית לחם • אלראי קאפח נותח ומצבו בינוני

כוח מיוחד כיתר מסגד בבית לחם - ובהכוונה של שב"כ הניח את ידו על המחבל, בן 26 מחברון, שביצע את הירי בצומת תקוע • אלראי קאפח מנוקדים, שנפצע בפיגוע, נותח בהצלחה ומצבו בינוני • האיש שחילץ אותו מהרכב: "הוא היה בהכרה וביקש ממני: 'תשמור על הבנות, תרחיק אותן'"
חרדים 10
כ"ז תמוז התשפ"ג / 16.07.2023 15:20

אלראי קאפח, בן 35 מהיישוב נוקדים, שנפצע הבוקר (ראשון) בפיגוע ירי בצומת תקוע שבגוש עציון, נותח בשערי צדק – ומצבו מוגדר כעת בינוני.

המחבל שביצע את פיגוע הירי ליד תקוע הוא איש חמאס בן 26 המתגורר בחברון.

בתום מצוד שניהלו כוחות הביטחון, המחבל נעצר בבית לחם – לאחר שהלוחמים כיתרו את מסגד א-רבאט שבעיר, לאחר ששב״כ איתר את מיקומו המדויק של המחבל, והוציאו מתוכו את המתפללים.

לבסוף יצא מהמבנה גם המחבל והסגיר עצמו לידי הכוחות.

ברכבו של המחבל, שאותו נטש במקום, נמצא רובה מסוג M16.

דובר צה”ל מסר, כי “לוחמי דובדבן וחטיבת עציון בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב”כ ואמ”ן, עצרו בעיר בית לחם שבמרחב חטיבת עציון את המחבל החשוד בביצוע פיגוע הירי בצומת תקוע מוקדם יותר היום, בו נפצעו שלושה אזרחים.

“הלוחמים גם עצרו שני חשודים נוספים והחרימו את רכב המחבל ובו נשק מסוג M-16. במהלך הפעילות התקיימו הפרות סדר במרחב, הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות”.

ברשתות הערביות דווח כי במהלך העימותים בבית לחם הושלכו מטענים לעבר הכוחות.

בתיעודים שהתפרסמו ברשתות החברתיות נצפו מספר גברים יוצאים מהמסגד עם ידיים מורמות, כשברקע נשמעות קריאות למחבלים לצאת מהמסגד וקולות ירי. כמו כן דווח כי פרצו עימותים בין צעירים פלשתינים לבין הכוחות ליד בניין הממשל במרכז העיר.

על בית לחם הוטל מוקדם יותר “כתר נושם”.

יחד עם אלראי נפצעו באורח קל שתי בנותיו בנות 9 ו-12, רחל ואביגיל, שהיו עמו ברכב.

חמיו וחמותו דב ורחל קול הי”ד נרצחו לפני 18 שנה בפיגוע ירי לעבר רכבם, בציר כיסופים בגוש קטיף.

ל’, שיצא הבוקר מתקוע וכשהגיע לצומת שמע שלוש יריות, סיפר ל’ישראל היום’: “יצאתי מהרכב ורצתי לכיוון הרכב שנפגע. ברכב היו אבא ושתי בנות. הוצאתי את האבא שנפגע, העברתי אותו עם עוד בחור לצד הכביש. פתחתי לו את החולצה וראיתי שהוא נפגע מכדור. הוא היה בהכרה וביקש ממני: ‘תשמור על הבנות, תרחיק אותן’.

“הלכתי לבנות. הן היו בחרדה, מאוד מאוד פחדו על האבא. כעבור שתי דקות הגיעו כוחות הביטחון וההצלה מהיישוב. נשארתי עד סוף האירוע. לאחר פינוי הפצועים ולאחר שכוחות הביטחון תחקרו אותי, יצאתי לדרכי”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות