ראש ‘בורו פארק שומרים’ פרץ בבכי בבימ”ש והודה בהתעללות בבת 15

יעקב דסקל, ראש ארגון  'השומרים' בבורו פארק, הודה ביום שישי בית המשפט הפדרלי בברוקלין, בביצוע מעשים חמורים במיוחד בנערה • לפי ההסדר, הסכים לעונש בטווח של 14 עד 17 שנות מאסר • האישום מגולל כיצד התעלל בנערה בביתו, בבית הנופש שלו ובמתחם קמפינג
נתן פרל
כ"ז תמוז התשפ"ג / 15.07.2023 23:13

יעקב דסקל, ראש ארגון  ‘השומרים’ בשכונת בורו פארק, הודה ביום שישי בביצוע מעשים חמורים במיוחד בנערה בת 15.

כושר ובריאות: לחסוך אלפי שקלים בשנה • מה זה אפאפ ואיך זה עובד?

דסקל, בן 64, תקף את הנערה בבית הנופש שלו ובחניון קמפינג.

דסקל פרץ בבכי כשהודה באשמה בית המשפט הפדרלי בברוקלין.

עם זאת, דסקל לא הצהיר בבית המשפט על התנהלותו הבלתי חוקית עם הקורבן.

כחלק מהודאתו באשמה, דסקל הסכים לעונש בטווח של 14 עד 17 שנות מאסר. פרטי עונשו המדויקים ייקבעו בדיון בו יימסר גזר הדין.

“הנאשם הודה שניצל לרעה את כוחו, אמונו ומעמדו בקהילה על ידי ביצוע מעשים מחפירים נגד ילדה שבטיפולו”, הכריז התובע בראון פיס. “אנחנו רוצים שקורבנות בכל מקום ישמעו את הודאת האשמה הזו כהצהרה המתמשכת של משרדנו שאף אחד לא מעל החוק ואנו נביא את מי שמפר את ילדינו לדין”.

לפי התביעה לאורך כל תקופת ההתעללות, דסקל – אז בן 58, הנחה את הנערה למחוק את הודעות הטקסט שהחליפו והזהיר אותה שלא לספר לאיש על הקשר  ביניהם. הוא גם ניצל את מעמדו  כראש ‘השומרים’  כדי להפחיד את הנערה ולגרום לה לשתוק, תוך שהוא מתפאר בקשרים שלו עם רשויות החוק ומזהיר אותה שזה יהרוס את חייה אם תספר למישהו על מערכת היחסים ביניהם. “זה פשוט יהרוס לך את החיים אם תספרי לאנשים”, הזהיר אותה.

ההתעללות לכאורה החלה בשנת 2017, לאחר שהנערה, אז בת ה-15, החלה להיתקל בבעיות עם משפחתה וביקשה ממורה עזרה. זו יצרה קשר עם ‘השומרים’ של בורו פארק, אשר קישרו את הילדה עם דסקל.

דסקל, שהיה המייסד והמנהל של ‘בורו פארק שומרים’, הזמין אותה לעבור לגור איתו ועם אשתו בברוקלין בטווח הקצר. כאשר היא עברה להתגורר אצל דודים, כדי לסיים את שנת הלימודים, דסקל שמר עמה על קשר הדוק.

עם זאת, דודה ודודה עזבו בקיץ את העיר, אז היא הייתה זקוקה למקום לינה. דסקל הציע חדר בבית הנופש שלו בדרום פולסבורג שמדינת  ניו יורק. לטענת התובעים, אז החלה ההתעללות – בבית הנופש שלו ובמתחם קמפינג סמוך במספר הזדמנויות.

בסוף אוגוסט חזרו הנאשם, משפחתו והנערה לביתו בברוקלין, שם נמשכה ההתעללות.

עם תחילת שנת הלימודים, הנאשם עזר לנערה למצוא בית ספר חדש בשיקגו אילינוי, ובאוקטובר 2017 היא עברה ללמוד בבית הספר והתגוררה אצל משפחה מקומית. בזמן שהנערה היתה בשיקגו, הנאשם תקשר איתה באמצעות הודעת טקסט ובאמצעות וידאו צ’אט סקייפ.

ב-5 בנובמבר 2017 או בסמוך לכך, נסע דסקל לשיקגו לטיול יום כדי לבקר את הנערה, הזמין חדר במלון בשיקגו, בו שום ביצע מעשים חמורים. הוא טס חזרה לניו יורק באותו ערב.

דסקל נחשב בשעתו מנהיג קהילה ידוע, בעל קשרים עם אישים פוליטיים ועם בכירי המשטרה המקומית.

ארגון ‘השומרים’, פועל לאבטחה וסיוע למשטרה ללא מטרות רווח בשכונות היהודיות של ברוקלין. בארגון חברים כ-130 איש והרכבים בעלי סימון דמוי ניידות משטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ככה יעשה לכל שייגעץ שה.. עלה לו לראש
    16/07/2023 21:40
    איכסא
  1. איזה בושה לכל משפחת דסקל