הפטור מוויזות לארה”ב מתרחק? זו הדרישה האמריקנית החדשה שצצה

בירושלים הסכימו להעביר לממשל בארה"ב רישום פלילי של כאלף אזרחים כדי לזכות בפטור מוויזה • אלא שהאמריקנים הקשיחו כעת את עמדתם - וביקשו לקבל מידע על עשרות אלפי נוספים • בן גביר ביקש לקבל הבהרות ולדעת מה מתכוונים האמריקנים לעשות במידע
חרדים 10
כ"ז תמוז התשפ"ג / 15.07.2023 22:07

האם חלום הפטור מהוויזה לארה”ב מתרחק?  אחרי הליכים ארוכים שנמשכו זמן רב, האמריקנים הקשיחו את עמדתם ומבקשים מידע פלילי נוסף על אלפי אזרחים הישראלים.

כושר ובריאות: לחסוך אלפי שקלים בשנה • מה זה אפאפ ואיך זה עובד?

לפי דיווח בחדשות 12, האמריקנים העבירו בתחילת ההליך שורת תנאים כדי לאפשר לישראלים לקבל אישור כניסה לארצות הברית ללא ויזה. בין היתר, הם התנו את הסכמתם לפטור באישור ישראלי להעביר לידיהם רישום פלילי של כאלף אזרחים מבקשי פטור, שייבחרו באקראי.

הדרישה הזו נראתה סבירה למקבלי ההחלטות ונענתה בחיוב.

אלא שלפני כמה שבועות התברר שהאמריקנים שינו והקשיחו את הדרישה – והגדילו בצורה משמעותית מאוד את המספר מאלף לאלפים רבים – ואולי אף עשרות אלפים.

במצב החדש עולה השאלה האם כל אחד שמבקש פטור יסכים לוותר על הפרטיות ולחשוף את הרישום הפלילי שלו, מבלי שהוא יודע אם המידע בעניינו הועבר.

בעקבות הדרישה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקש לקבל הבהרות ולדעת מה מתכוונים האמריקנים לעשות במידע שיקבלו ובכמה ישראלים מדובר.

מהלך השר נעשה בניסיון לוודא שהפגיעה בפרטיות האזרחים תהיה מינימלית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות