נדחתה ההצבעה בממשלה על בניית הגדר בגוש עציון

נדחתה ההצבעה בממשלה על אישור התוואי החדש לבניית גדר ההפרדה באזור גוש עציון • יובא לדיון והחלטה מחדש • בימין מברכים: "מקווים כי דחיית ההחלטה היא השלב הראשון בגניזת תוכנית מיותרת זו
נחמן וייס
כ"ו אלול התשע"ד / 21.09.2014 14:02

בלחץ אנשי הימין והבית היהודי, נדחתה ההצבעה על תוואי גדר ההפרדה באזור גוש עציון.

כזכור, היום הביאו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון, לאישור הממשלה את התוואי החדש של גדר ההפרדה באזור גוש עציון.

תוואי הגדר אושר בשנת 2006, ולאחר עתירות לבג”ץ הוא שונה, כך שרוב הגדר בתוואי המתוכנן עובר בשטח ישראל, על הקו הירוק בצד הישראלי.

בתוואי החדש גוש עציון נותרה מחוץ לגדר. ההחלטה מקוממת את תושבי גוש עציון, שהתנגדו במשך שנים לבניית הגדר – והצליחו למנוע אותה. גם בצד הפלסטיני מתנגדים לבניית גדר, בין היתר משום שהיא תפגע בטרסות שהוכרזו כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק”ו.

כאמור, הנושא הובא לדיון בממשלה, אך בעקבות ההתנגדות של שרי הבית היהודי, נדחתה ההצבעה על אישור התוואי, זאת לאחר שהתברר כי החלטת בג”ץ לא מחייבת את הממשלה להצביע על התוואי כבר היום.

הממשלה רשמה לפניה את עמדת בג”ץ, והחליטה שהנושא יובא לדיון נוסף ואישור מחדש.

ראש מועצת אפרת, סא”ל במיל’  עודד רביבי, אמר בתגובה, “אני מקווה שהשכל הישר ינצח את הפורמליות. החלטת הממשלה משנת 2006 כבר אינה רלבנטית למציאות ימינו ואני שמח שראש הממשלה קיבל את עמדתי כי המציאות הבטחונית המשתנה גם מחייבת פתרון יצירתי למציאות הבטחונית החדשה”.

גם ראש המועצה האזורית גוש עציון,  דוידי פרל הגיב להחלטה ואמר, “אנו מברכים על ההחלטה לדחיית הדיון בהקמת גדר ההפרדה באזור גוש עציון, ומודים לשרים ולכלל הגורמים אשר פעלו לדחות את ההחלטה בעניין”.

לדבריו, “דווקא בימים בהם הממשלה נאלצת לבצע קיצוצים כואבים בחינוך, ברווחה, בבריאות ובשירותים לאזרח , לא ראוי היה להשקיע סכום עתק העומד על 300 מליון ש”ח בפרויקט עם תרומה שולית לביטחון . ההתנגדות לגדר מאחדת את המתיישבים, הפלסטינים ושוחרי איכות הסביבה ואנו מקווים כי דחיית ההחלטה היא השלב הראשון בגניזת תוכנית מיותרת זו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות