משטרת שבדיה אישרה להצית מחר תנ”ך: ‘מופע אנטישמי פוגעני נבזי’

לאחר שריפת קוראן מול מסגד: משטרת שבדיה אישרה למפגין להצית תנ"ך מול שגרירות ישראל • הרב הראשי הגר"ד לאו לראש ממשלת שבדיה: "פגיעה בקודשי ישראל היא אנטישמיות ולא חופש ביטוי, קורא לך לעמוד בכל תוקף שדבר זה לא יעשה"
נתן פרל ויוסף גרינבוים
כ"ה תמוז התשפ"ג / 14.07.2023 12:27

זעזוע בעולם היהודי: המשטרה בשוודיה אישרה היום (שישי) לאזרח לשרוף ספר תנ”ך מחר מול שגרירות ישראל בשטוקהולם.

האזרח הגיש את הבקשה כמחאה על הצתת ספר קוראן מול מסגד במדינה לפני שבועיים, באישור בית משפט במדינה – שהעניק פסק דין תקדימי המאפשר למוחים לשרוף ספרי דת, בשם חופש הביטוי כביכול.

שגריר ישראל בשבדיה הגיב: “אני מגנה מכל וכל את שריפת ספרי קודש המקודשים לכל דת, כמעשה של שנאה וחוסר כבוד, שאין לו שום קשר לחופש הביטוי”.

בעקבות הפרסומים על כך שמשטרת שבדיה התירה שריפת ספר תנ”ך, פנה הרב הראשי הגר”ד לאו במכתב פומבי לראש ממשלת שבדיה, אולף קריסטרטון.

במכתבו כותב הרב הראשי לראש הממשלה השבדי: “הזדעזעתי לשמוע על כוונת מספר אזרחים תושבי שבדיה המתכננים להפגין מול שגרירות ישראל בשטוקהולם, ההפגנה תכלול שריפת ספר תורה.

“הדבר היותר חמור הוא, על פי אותה ידיעה, שבמשטרת שבדיה אישרה דבר חמור ונורא זה, זאת כמובן במסווה של ‘חופש הביטוי'”.

הרב הוסיף: “לפני מספר חודשים שרפו מפגינים בשבדיה את הקוראן לפני בנין שגרירות טורקיה, זה שלעצמו דבר מזעזע ומחייב את כולם למחות בכל תוקף ולגנות דבר זה. אבל עוולה זו לא מצדיקה עוולה נוספת, מעשה נבלה אחד לא מתיר מעשה נבלה נוסף.

“אני קורא לך לעמוד בכל תוקף שדבר זה לא יעשה. חופש הביטוי אינו מתיר לעשות כל דבר, וכל פגיעה בקדשי ישראל אינה ביטוי לחופש אלא לאנטישמיות. אני משוכנע שכל תושבי תבל מבינים את חומרת המעשים הללו ומוקיעים אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות