נתניהו: המדינה יכולה להסתדר בלי כמה טייסות, אבל לא בלי ממשלה

על פי הטור של עמית סגל, בשיחות סגורות הביע ראש הממשלה התנגדות להפסקת החקיקה: "יש לזה משמעות אחת - והיא שאין עוד טעם לקיומה של רשות מבצעת, שכן זו לא תוכל לעשות דבר" • נתניהו "ערוך נפשית לניסיון סרבנות המוני נוסף" על רקע המשך חקיקת הרפורמה
חרדים 10
כ"ה תמוז התשפ"ג / 14.07.2023 12:11

ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא בשיחות סגורות כי “המדינה יכולה להסתדר בלי כמה טייסות, אבל לא יכולה להסתדר בלי ממשלה”. כך מגלה היום (שישי) הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל בטורו במוסף לשבת של ‘ידיעות אחרונות’.

בטור מסביר סגל, כי בשיחות הסגורות נתניהו “ערוך נפשית לניסיון סרבנות המוני נוסף” – זאת ברקע המשך חקיקת הרפורמה המשפטית.

בטורו כותב סגל כי בשיחות הסגורות נתניהו אף הביע למעשה התנגדות להפסקת החקיקה – ואמר: “להפסקת החקיקה יש משמעות אחת, והיא שאין עוד טעם לקיומה של רשות מבצעת, שכן זו לא תוכל לעשות דבר”.

לפי הטור, נתניהו לא מתכוון להתקפל בכל הנוגע לקידום חקיקת ביטול עילת הסבירות.

סגל כותב על כך: “ריכוך לא ישנה דבר, מהטעם הפשוט שהעניין איננו בפרטים הקטנים. בשיחות שניהל השבוע, כשבטלוויזיה ברקע התמונות מנתב”ג ומכבישי ישראל החסומים, הוא העריך שהן תפגענה באופוזיציה יותר מאשר בקואליציה. זאת, על רקע הסקרים שמעידים על התנגדות גורפת לחסימות”.

השבוע נחשפו בחדשות 13 הקלטות של נתניהו החושפות את זעמו הרב על איומי הסרבנות מצד טייסי חיל האוויר בשל חקיקת הרפורמה המשפטית.

נתניהו נשמע בהקלטות מרים את קולו, מכה בשולחן, ומזהיר: סרבנות הטייסים תפגע בכושרו של צה”ל ובכושר ההרתעה של ישראל.

“אין ולא יהיה מקום לסרבנות, לא בצד זה ולא בצד אחר”, אמר השבוע בשיחה פנימית עם פרקליט המדינה שהוקלטה והודלפה. “אני לא יכול לדמיין חומרת דברים גדולים יותר, של ארגון הפרה המונית כזאת של חוק השירות או אם תרצה של סרבנות. זה בלתי ניתן לתפיסה. זה פשוט אי אפשר לתפוס את זה”.

הוא הוסיף: “כל מקרה ייבחן לגופו? אלוהים אדירים, זה מקרה שפוגע בגוף המדינה, בביטחון המדינה וזו לא רק ההשבתה של יכולות. אתם מבינים מה זה עושה לכוח ההרתעה שלנו? אני לא אביא כאן דוחות מודיעיניים. אם תרצו בדלתיים סגורות אני אראה לכם מה זה עושה, זה לא דבר קטן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות