הנתונים נחשפים: 89 תיקים נפתחו נגד מפגיני שמאל – 0 כתבי אישום

בחצי השנה האחרונה המשטרה הגישה לפרקליטות עשרות תיקים נגד מפגינים שהשתתפו במחאה של השמאל נגד הרפורמה המשפטית - אבל עד כה לא הוגש אף כתב אישום • מחצית מהתיקים הם בגין עבירה של תקיפת שוטרים והשאר עבירות של התקהלות אסורה, יידוי אבנים ואלימות
חרדים 10
כ"ה תמוז התשפ"ג / 13.07.2023 23:27

89 תיקים – אפס כתבי אישום: על אף שבחצי השנה האחרונה המשטרה הגישה לפרקליטות עשרות תיקים נגד מפגינים במסגרת המחאה נגד הרפורמה המשפטית – לא הוגש אף כתב אישום. כך דווח הערב (חמישי) ב’כאן חדשות.

לפי הנתונים, מחצית מהתיקים הם בגין עבירה של תקיפת שוטרים והשאר עבירות של התקהלות אסורה, יידוי אבנים ואלימות.

יצוין, כי אם הוגשו רק ב-89 תיקים, הרי שמדובר במספר זעום במיוחד, לעומת הפרות הסדר וההתפרעויות בזירות המחאה.

לפי הדיווח, הפרקליטות טרם הגישה כתבי אישום – משתי סיבות: היערכות לאפשרות לגיבוש מדיניות כוללת לטיפול בכל תיקי המחאה; וניסיון העבר ממחאות יוצאי אתיופיה וההתנתקות בהן המדינה חזרה בה מרוב כתבי האישום שהוגשו.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף השבוע את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה וטען כי היא מפריעה לאכוף את המחאות נגד הרפורמה.

בן גביר אמר: “בשבועות האחרונים אנשי המחאה איימו שהם ישתקו את מדינת ישראל, שהם יעלו שלב נוסף בהפרת החוק. ואכן, היום הם חצו את כל הגבולות והקווים האדומים. למנוע מאמבולנסים לעבור ולהגיע ליעדם – זה סיכון חיים של אנשים בנתיב תחבורה”.

הוא הוסיף: “אני דורש מהיועצת המשפטית לממשלה: תפסיקי לתקוע מקלות בפעולות האכיפה של המשטרה! תפסיקי לתת גב לאותם פורעים! תתחילי לאכוף את החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות