ה’דיל’ הגדול שמתבשל בין ‘דגל’ לש”ס: שלוש ערים תמורת אחת

בבחירות לפני 5 שנים סגרה ש"ס 'דיל' עם 'דגל רשב"ם': האם גם הפעם ישיקו ריצה משותפת עם ההנהגה החדשה של הציבור הליטאי? • אחרי התמיכה הרשמית של אגו"י ביחיאל לסרי באשדוד, יש בקרב שני הצדדים נכונות גדולה יותר לסגור את השידוך, שבינתיים מתבשל מתחת לרדאר
כ"ד תמוז התשפ"ג / 12.07.2023 23:41

1.

בשקט-בשקט, מתחת לרדאר, מתבשל ‘דיל’ לקראת הבחירות המוניציפליות, שעשוי להשפיע דרמטית על הבחירות בכמה ערים חרדיות או כאלה שקיימים בהן ריכוזים גדולים של הציבור החרדי.

אפשר לומר, שהתמיכה הרשמית של אגודת ישראל ביחיאל לסרי לראשות העיר אשדוד, שתפורסם בבוקר בביטאוני אגודת ישראל –  ‘המבשר’ של סיעת שלומי אמונים’  ו’המודיע’ של חסידי גור –  העניקה דחיפה משמעותית לסיכויים של ה’דיל’ הזה להתממש. והערב – יש בקרב שני הצדדים למו”מ יותר נכונות ללכת עליו.

מי ומי בצדדים של ה’דיל’?

ראשית, אל תזנחו את השמועות על נתק בין יו”ר ש”ס אריה דרעי ליו”ר ‘דגל’ משה גפני. שנית, תזכרו את הקשרים הטובים במיוחד שיש לאריה דרעי עם לא מעט חברי ‘המועצת’ של ‘דגל’.

במיוחד קחו בחשבון שיש עוד גורם שהיה מעורב בשידוך שהושק בבחירות של שנת 2018, ה’דיל’ בין דגל-רשב”ם לש”ס, ואותו גורם מחזיק בקשרים מעולים עם לפחות אחד מהצדדים בישיבת סלבודקה (אם אכן ישנם שני צדדים). בכל מקרה, סביר להניח שלא תהיה התנגדות ל’דיל’ כזה גם בצד השני. נזכיר: יש גרסה שטוענת כי יש אחדות בין שני ראשי הישיבה בסלבודקה.

2.

כך או כך, הנה התפריט של ה’דיל’ המתבשל:

• באלעד תתמוך דגל התורה בנציג של ש”ס, במטרה להדיח את ראש העיר המכהן ישראל פרוש, איש סיעת ‘שלומי אמונים’. מדובר במטרת העל של אריה דרעי, שלא יכול להרשות לעצמו לספוג עוד מפלה.

• בביתר עילית תתמוך ש”ס בנציג ‘דגל’ מתוך כוונה להדיח את ראש העיר המכהן מאיר רובינשטיין, איש סיעת ‘שלומי אמונים’.

• בבית שמש תתמוך ש”ס בנציג שתציב ‘דגל’ (השמות המככבים כעת: שמוליק גרינברג ונציג המועצה סילברסטין), מול ראש העיר המכהנת עליזה בלוך.

• ובבני ברק?

ובכן, המטרה של שני הצדדים היא לסלק את חנוך זייברט, איש ‘הסיעה המרכזית’ של גור, האמור להתיישב על כס ראש העיר במסגרת הרוטציה בין ‘דגל’ לאגו”י.

אלא שש”ס, שאינה שותפה ל’דיל’ בבני ברק ולקראת הבחירות הקרובות דורשת נתח מהשלטון, מוכנה לסגור ‘דיל’ שישאיר את נציג ‘דגל’ (אברהם רובינשטיין? מנחם שפירא?) על הכיסא שברחוב ירושלים, תמורת רוטציה מלאה, חלקית או קבלת נתח שמן במיוחד בשליטה בעיר התורה והחסידות.

יתכן שגם צפת וחיפה יוכנסו לתבשיל.

מי מרוויח? ובכן, שני הצדדים. מי מפסיד? יד החסידים, שתהיה, אם וכאשר ייסגר סופית  ה’דיל’ המתוכנן, על התחתונה.

יתכן שרק בלסרי ינוחמו. מצד שני, יש גם מצב שברק סרי ינצח אותו בסיבוב שני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכל שבת יש מוצאי שבת...
    17/07/2023 17:00
    אלי
  1. בסיבוב הבא החסידים יעשו יד אחת עם ש”ס על חשבון דגל…
    יותר הגיוני להשאיר את הרוטציה בין שני הסיעות האשכנזיות מאשר ללכת על מהלך שבטווח הארוך המחיר שלו חלוקה משולשת בכוח