מרב מיכאלי רותחת על יאיר לפיד: “טינופת, שקרן, גבר לבן פריווילג”

עימות חריג במיוחד התרחש באופוזיציה: ח"כ מרב מיכאלי זעמה על יאיר לפיד בדיון במליאה על הצעת החוק לקידום הנשים בישראל, לאחר שעלה לדוכן להשיב לשרה מאי גולן - ותפס את מקומן של שלוש חברות כנסת • "שלוש נשים רוצות לדבר והוא דורס אותן. הוא רוצה לרמוס אותי"
חרדים 10
כ"ד תמוז התשפ"ג / 12.07.2023 22:23

עימות חריג במיוחד התרחש היום (רביעי) בין יו”ר מפלגת העבודה ח”כ מרב מיכאלי לבין יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד.

כושר ובריאות: לחסוך אלפי שקלים בשנה • מה זה אפאפ ואיך זה עובד?

בחדשות 12 דווח, כי מיכאלי זעמה על לפיד משום שבדיון במליאת הכנסת על הצעת החוק לקידום הנשים בישראל, הוא עלה להשיב לשרה מאי גולן ותפס את מקומן של שלוש חברות כנסת – היא עצמה, פנינה תמנו שטה ושרון ניר.

בשיחות עם חבריה תקפה יו”ר העבודה את לפיד במלים קשות במיוחד.

“טינופת, שקרן. עוד הפעם הגבר החזק, הפריווילג הלבן עולה לדבר. שלוש נשים רוצות לדבר והוא דורס אותן. הוא רוצה לרמוס אותי”, טענה.

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את הצעת החוק לקידום הנשים בישראל של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך. בהצעה תמכו 56 חברי כנסת, מול 48 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת לצורך קביעת הוועדה שתדון בה.

על פי הצעת החוק, שמרתיחה את השמאל, מוצע לבטל את ‘הרשות לקידום מעמד האישה’, ובמקומו יוקם גוף חלופי שיהיה כפוף ישירות לשרה לקידום מעמד האישה, מאי גולן.

בין סעיפי הצעת החוק החדשה מדובר גם הגדלת סמכויות הוועדה המייעצת – וקביעה כי חברותיה ישקפו את כלל החברה הישראלית, תוך מתן האפשרות לנשים שנמצאות מחוץ לתהליך קבלת ההחלטות להצטרף ולהיות חלק ממנו. הצעת החוק תבטל את מינהלת הרשות שאינה מתפקדת כראוי.

בנוסף, מגדיל החוק באופן ניכר את סמכויות המשרד, ולראשונה יהפוך את הרשות הקטנה והלא כל כך פרודוקטיבית הקיימת היום, למשרד משמעותי עם סמכויות רחבות.

לפני ההצבעה התעוררה מהומה במליאה, לאחר שיו”ר האופוזיציה לפיד תקף מעל הדוכן במליאה את השרה מאי גול.

“שמעתי את השרה מסבירה את החוק – אומרת שזה עוד חלק מהמאבק שלכם נגד הפריביליגיות שיושבות פה”, אמר לפיד. “אורנה ברביבאי מעפולה עילית, אלופה ראשונה בצה”ל? מירב בן ארי מנתניה ממשפחה טריפוליטאית, שרן השכל לוחמת בצבא? יפעת שאשא ביטון מקרית שמונה?, אלו הפריביליגים שבהם אתם נלחמים?”

הוא תקף: “אין גבול לשיסוי בנושא של נשים – כל עשרה ימים נרצחת אישה במדינת ישראל במשמרת שלך, וזה מה שאת עולה איתו לדוכן אין לך בושה? מי פריבילגים, על מה את מדברת?”.

השרה מאי גולן השיבה ללפיד: “בוא תספר לנו אם פגשת פעם אחת את יו”ר הרשות לקידום מעמד האישה בזמן ממשלת השינוי שלך והאם קידום נשים והעצמה נשית בעיניך זה מינוי גיסות לדירקטוריון קק”ל, כי אני רואה את זה – כהעצמה משפחתית. או אולי הניסיון למנות את הגב’ זועבי לקונסולית – זה העצמה נשית? אז זהו שלא. זה יותר שחיתות פוליטית מסוכנת”.

היא המשיכה וחבטה בלפיד: “הממשלה שלנו גם לא רואה בח”כ דבי ביטון – גם היא מ’הרשימה המסדרת שלך’ – את רחם הנשים החרדיות ‘כרחם להשכרה’ כדבריה, אלא הממשלה הזו גאה בכל יהודי שנולד.

“ולשם הבהרה, גם פנקס הצ’קים הפתוח ששלחת את מנכ”לית המשרד שלך שדוהרת איתו מכפר קאסם לרמאללה – לא נחשב כקידום נשים. ובקיצור, כפי שאתה יודע טוב מאוד לומר: בושה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות