אגו”י תומכת רשמית בלסרי לראשות אשדוד. למה ברק סרי לא ירים ידיים

ראשי מפלגת אגודת ישראל חתמו על תמיכה רשמית בראש העיר המכהן יחיאל לסרי לראשות העיר אשדוד • האם זהו הרגע בו ירים ברק סרי, הנהנה מתמיכת ש"ס, ידיים וייכנע • התשובה היא שלא - וזו הסיבה
כ"ג תמוז התשפ"ג / 12.07.2023 20:48

בעוד שבערים בהם קיימים ריכוזים גדולים של הציבור החרדי עדיין מתנהלים קרבות עזים על ההתמודדויות והסיכויים לנצח, עושה רושם שהעיר אשדוד קרובה להכרעה.

לפחות אם שואלים צד אחד, את הצד של ראש העיר המכהן מזה קרוב ל-15 שנים יחיאל לסרי.

היום חתמו ראשי מפלגת אגודת ישראל על תמיכה רשמית בלסרי לראשות העיר אשדוד, שתפורסם כבר מחר בביטאוני אגודת ישראל –  ‘המבשר’ של סיעת שלומי אמונים’  ו’המודיע’ של חסידי גור.

נראה כי מבחינת יועץ התקשורת  ברק סרי, לשעבר דוברו של אריה דרעי, המתמודד שקורא תיגר על לסרי, מדובר בבשורה פחות טובה, לשון המעטה. עד לרגע האחרון בסביבתו עוד הייתה תקווה כי יצליחו לזכות בתמיכה של המפלגה האשכנזית.

אבל כמו באלעד, שם קרבות ניטשים בין האשכנזים לספרדים הטוענים לרוב בעיר, וכמו בבני ברק, שם נאלץ יו”ר ש”ס אריה להורות לח”כ אוריאל בוסו, להעתיק את כתובתו מפתח תקווה לבני ברק כדי שיוכל להתמודד לראשות העיר (ספין ברור לקראת מו”מ על דרישת ש”ס לרוטציה בבני ברק), –  גם באשדוד ביצעו האשכנזים מהלך  חד-צדדי.

האם זהו הרגע בו ירים ברק סרי ידיים בייאוש? בש”ס לא הגיבו עד כה, אבל בסביבת סרי מסרבים לשדר כניעה.

על מה הם מסתמכים?

בבחירות בשנת 2018 ניצח יחיאל לסרי בקרב צמוד במיוחד, על חודו של אחוז וחצי, וזה כשלצידו תמיכה חרדית מקיר לקיר. איך בדיוק הוא יצלח את משוכת ה-40 אחוזים הפעם הזו, כשלפחות חלק גדול של ש”ס לא איתו (גם אם נניח שיש חצרות רבנים מעדות המזרח שיורו לאנשיהם לתמוך בלסרי)?

אז נכון, שלפי אותו היגיון, גם לברק סרי אין דרך לחצות את משוכת ה-40%, אבל זה רק אומר, ששניים מהמתמודדים ירוצו לסיבוב שני, בעל כורחם.

מי יהיו השניים האלו? אולי המועמד החילוני שמעון כצנלסון? אין לדעת.

כך או כך, נראה שהקרבות באשדוד רק החלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות