טראמפ עוקץ: ביבי היה הראשון שבירך את ביידן – ואפילו לא מוזמן

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ נאם באירוע של תומכי ישראל והזהיר כי התמיכה בישראל מצד ממשל ביידן הולכת ופוחתת: "ארה"ב תומכת בישראל, אבל פחות מבעבר"
חרדים 10
כ"ג תמוז התשפ"ג / 12.07.2023 19:40

נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ התייחס ביום שני,במהלך נאום שנשא בפני ארגון יהודי בניו ג׳רזי, ליחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה”ב ג’ו ביידן.

טראמפ, שזעם על שנתניהו בירך את ביידן לאחר ניצחונו,  שיגר עקיצה לעבר ראש הממשלה והתבדח על מצב היחסים של שני המנהיגים: “ביידן ממש לא אוהב את ישראל – זה ברור. הוא אפילו לא פוגש את נתניהו. הוא היה האדם הראשון שהתקשר אליו אחרי הבחירות – והם אפילו לא ייפגשו. כמה זה נמוך”.

טראמפ אמר למשתתפים: “ארה”ב תומכת בישראל, אבל פחות מבעבר. אם פעם מילה רעה אחת על ישראל היתה עלולה לגרום לך להיות מחוץ לפוליטיקה, היום מילה טובה על ישראל עלולה להביא לאותה תוצאה”.

הנשיא לשעבר לא חסך ביקורת מהתנהלות יהדות ארה”ב כלפיו: “זו תופעה מאוד מעניינת. בישראל אם אתמודד אני יכול להיבחר לראשות הממשלה, אבל בארה”ב התמיכה היהודית נמוכה. היו צריכים לי מאה אחוזי תמיכה בקרב הקהילה היהודית כי אני המנהיג שהפגין הכי הרבה קרבה וחברות לישראל. בהנהגתי הקשרים בין ישראל וארה”ב הגיעו לשיאים חדשים. עתידו של המזרח התיכון באמת היה נראה זוהר עד שהבחירות זויפו”.

הוא הזכיר גם את הניסיון של ממשל ביידן לחזור להסכם הגרעין. “ביטלנו את ההסכם וזה היה כל כך טוב לישראל – ועכשיו איראן בדרך לייצר נשק גרעיני ואף אחד לא עושה דבר. אני יודע שישראל לא תאפשר את זה”.

השבוע אמר הנשיא ביידן בריאיון שהעניק לרשת ה-CNN ,כי “הממשלה של נתניהו הכי קיצונית מאז גולדה מאיר. אני מנסה להבין איך הוא מסתדר איתם”.

ביידן התחמק מהשאלה אם יזמין את נתניהו לביקור בבית הלבן: “הנשיא הרצוג יגיע בקרוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות