חשד להצבעה כפולה: אביר קארה יואשם בזיוף, מרמה והפרת אמונים

סגן השר לשעבר מ'ימינה' קיבל הודעה מהפרקליטות כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע, בגין ההצבעה הכפולה שתועד מבצע במליאת הכנסת לפני שנתיים, כאשר הצביע מהעמדה שלו במליאה ומעמדתה של ח"כ עידית סילמן • ח"כ אמיר אוחנה הצהיר אז: "מדובר בעבירה פלילית ולא בשוגג"
יוני גרין
כ"ג תמוז התשפ"ג / 12.07.2023 12:22

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (רביעי) לחבר הכנסת לשעבר אביר קארה מ’ימינה’, כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שוקלת להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים.

ההחלטה התקבלה לאחר המלצת פרקליט המדינה, עמית איסמן.

על-פי החשד, בחודש יולי 2021, עת שימש קארה חבר כנסת וסגן שר במשרד ראש הממשלה, ביצע הצבעה כפולה על אחת מההסתייגויות לחוק הביטוח הלאומי – פעם אחת מהמסך האישי שלו, ומייד אחר כך רכן לעבר מושבה הסמוך של חברת הכנסת עידית סילמן, ובעודה עושה את דרכה אל מקומה, הצביע גם ממסך ההצבעה שלה.

במעשה זה יצר קארה רישום במערכת ההצבעה הנחזה לשקף הצבעה שנעשתה על ידי שני חברי כנסת שונים, בעוד שבפועל הוא הצביע פעמיים.

לאחר שפנו אליו חברי הכנסת שישבו סמוך והתריעו בפניו שידווח ליושב ראש הכנסת כי הצביע פעמיים, הוא אכן עשה כן. לאחר מכן, כשנשאל על העניין הסביר קארה שהתכוון לעזור לה, כי חשב שלא תספיק, ולא הבין את חומרת המעשה.

האופוזיציה דאז דרשה לעצור את ההצבעה עד לבדיקה. היעוץ המשפטי של הכנסת אישר 10 דקות הפסקה לבירור העניין בסיומן החליט יו”ר הכנסת ח”כ מיקי לוי לקיים הצבעה חוזרת.

באופוזיציה זעמו על ההחלטה וקראו קריאות לעברו של ח”כ לוי בדרישה לפתוח בחקירה פלילית של המקרה.

ח”כ אמיר אוחנה הצהיר: “מדובר בעבירה פלילית ולא בשוגג” – ודרש לבדוק את הצבעותיו של קארה לאורך השבועות האחרונים.

אביר קארה הגיב: “עם תחילת כהונתי כחבר כנסת, עשיתי טעות והתרעתי עליה באופן מיידי ליו”ר הכנסת, תוך שניות בודדות, כפי שניתן לראות בסרטון, על מנת לתקנה ואכן הספירה תוקנה. לא היה שום ניסיון להצבעה כפולה. נעשתה טעות.

“אשתף פעולה כמובן עם רשויות אכיפת החוק ואין לי ספק כי זה יסתיים בלא כלום. ללא קשר אני מקווה שכל נבחר ציבור שנוכח כי עשה טעות יקח אחריות מלאה על מעשיו ויפעל לתקנם כפי שעשיתי במליאה. כל דבר שקורה בחיים, קורה לטובה. כל אתגר, כל ניסיון. נעשה ובעזרת השם, נצליח. הכל לטובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות