בן גביר תוקף את מיארה: הגבולות נחצו, תפסיקי לתת גב לפורעים!

אריה ריבקינד
|
כ"ב תמוז התשפ"ג / 11.07.2023 15:38
השר לביטחון לאומי תוקף את היועצת המשפטית על החלטתה להכשיר המחאה בנתב”ג: “תפסיקי לתקוע מקלות בפעולות האכיפה של המשטרה!”

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף היום (שלישי) את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה וטען כי היא מפריעה לאכוף את המחאות נגד הרפורמה.

בן גביר אמר: “בשבועות האחרונים אנשי המחאה איימו שהם ישתקו את מדינת ישראל, שהם יעלו שלב נוסף בהפרת החוק. ואכן, היום הם חצו את כל הגבולות והקווים האדומים. למנוע מאמבולנסים לעבור ולהגיע ליעדם – זה סיכון חיים של אנשים בנתיב תחבורה”.

הוא הוסיף: “אני דורש מהיועצת המשפטית לממשלה: תפסיקי לתקוע מקלות בפעולות האכיפה של המשטרה! תפסיקי לתת גב לאותם פורעים! תתחילי לאכוף את החוק”.

גם יו”ר מפלגת נעם, סגן השר אבי מעוז תקף את היועמ”שית: “כאשר שכרון כח ושיבוש הדעת של מארגני ומחוללי המחאה פוגשים שכרון כח ושיבוש הדעת של ראשי מערכת אכיפת החוק (היועמ”שית ופרקליט המדינה) התוצאה היא שמדינת ישראל ומאות אלפי אזרחים משלמים מחיר כבד”.

היועמ”שית  החליטה היום להכשיר את ההפגנה בנתב”ג.

בחוות דעתה לממשלה ציינה היועמ”שית: “נתב”ג הוא מרחב ציבורי ועל כן לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה”. עוד הבהירה: “למנהל רשות שדות התעופה או לגורם אחר אין סמכות על פי דין למנוע כניסה של אנשים לתוך שדה התעופה רק על בסיס העובדה שאינם נושאים כרטיס טיסה לאותו יום”.

גורם בכיר בממשלה תקף אותה: “חוות הדעת של הייעוץ המשפטי מכשירה את הפיכתם של אזרחי ישראל לבני ערובה של מיעוט קיצוני. היא קובעת סטנדרט חדש לפיו הפגנות לתמיכה בעמדתה האישית גוברות על חופש התנועה מהארץ ואליה, תוך פגיעה בלתי מתקבלת על הדעת במאות אלפי משפחות ששילמו במיטב כספן עבור חופשה שחיכו לה זמן רב”.