בשער ‘יתד’: מכתב חריף של מרן הגר”ד לנדו נגד ‘פירצת הממ”ח’

התפתחות דרמטית בהנהגה של הציבור הליטאי: הבוקר מתפרסם בעמוד השער של עיתון 'יתד נאמן' מכתב בכתב ידו של מרן הגר"ד לנדו נגד 'פירצת הממ"ח' • "החובה היא להתריע כנגד זאת בקול רעש גדול" • למכתב צורפו חתימותיהם של זקני חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל'
יוסף גרינבוים
כ"ב תמוז התשפ"ג / 11.07.2023 00:54

 על משמר החינוך הטהור: בעמוד השער של ‘יתד נאמן’ שמתפרסם ביום שלישי בבוקר מופיע מכתב בכתב ידו  של מרן הגר”ד לנדו נגד פירצת הממ”ח.

מדובר גם בהתפתחות דרמטית בכל הקשור להנהגה של הציבור הליטאי, שכן זהו מכתב ראשון של ראש ישיבת סלבדוקה על נושא ציבורי המתפרסם בביטאון ‘תנועת דגל התורה.

אל המכתב שכתב מרן הגר”ד לנדו צורפו חתימותיהם של זקני חברי מועצת גדולי התורה.

וכך נאמר במכתב:

“לימוד התורה מאז ומתמיד הי’ טהור ונקי מכל שמץ עירוב של דברים אחרים.

ומסרו נפשם על כך רבותינו ולחמו מלחמת קודש כנגד כל התכניות לערב לימודים אחרים ואפילו כל שהוא בתוך היכלי התורה הישיבות הקדושות.

והנה שמענו כעת שעומדים להקים מוסד המתקרא ישיבה גדולה המערבת חול בקודש ר”ל בעיר בית שמש.

החובה היא להתריע כנגד זאת בקול רעש גדול, ולעורר את יראי-השם בכל מקום שהם כי חלילה חס ושלום לשלוח בניהם ותלמידיהם לשם, ולתמוך בהם באיזו שהיא תמיכה, חלילה וחלילה.

ואשרי כל מי שיש בידו לבער את הנגע הזה עוד מתחלת פריחתו, ויהא כרם בית ישראל הנאמנים להשם ולתורתו נקי מכל ספיחי תרבות חטאה זו, כולו קודש רק ללימוד התורה קיום מצוותי’ והליכה באורחותי’.

אור לכ”ב תמוז תשפ”ג”

על המכתב הוסיף חבר ‘המועצת’ מרן הגרמ”צ ברגמן בכתב ידו: “הנני מצטרף למען שמירת מסורת החינוך הטהור בבית שמש ובכל ערי ישראל”.

עוד הצטרפו בחתימתם למכתב, חברי ‘המועצת’: הגרב”ד פוברסקי, הגרמ”ה הירש, הגר”י זילברשטיין והגר”צ דרבקין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות