השר בן גביר לקצין הכנסת: זה מה שתעשה לח”כים שהזמינו מתפרעים

השר לביטחון לאומי לקצין הכנסת: "לשלול את האפשרות להזמין אורחים עד לאחר סיום הליך החקיקה של הרפורמה מהח"כים שהזמינו את המתפרעים ושיתפו פעולה עם האירוע המבזה"
אריה ריבקינד
כ"א תמוז התשפ"ג / 10.07.2023 20:26

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיגר הערב (שני) מכתב לקצין הכנסת, ניצב יובל חן, בבקשה לאתר את הח”כים אשר הזמינו את המפגינים שניסו לפרוץ למליאת הכנסת – ולשלול מהם את האפשרות להזמין אורחים למשכן, עד להשלמת חקיקת הרפורמה.

הבקשה מגיעה אחרי שמוחים שהוזמנו לכנסת ניסו להתפרץ אל תוך אולם המליאה פעמיים, נבלמו על ידי סדרני הכנסת, ושמונה מהם נעצרו.

השר בן גביר כתב לקצין הכנסת: “אני פונה אליך בבקשה לאתר את שמות חברי הכנסת אשר שיתפו פעולה עם אירוע מבזה זה על ידי הזמנת אותם אנרכיסטים ואישור כניסתם לכנסת.

“כמו כן אני דורש לשלול לאותם ח”כים את הגישה למערכת אושפיזין ואת האפשרות להזמין אורחים למשכן הכנסת, עד לסיום הליכי חקיקת הרפורמה על מנת להימנע ממראות אלו שוב”.

לדבריו, “חברי כנסת ששיתפו פעולה עם אותם אנרכיסטים על ידי הזמנתם למשכן מכובד זה, תוך ניסיון לשבש הליך דמוקרטי, הינם שותפים מלאים להתרחשות הנ”ל. לא יתכן כי נעבור לסדר היום על כך”.

מספר מפגינים נגד הרפורמה המשפטית הגיעו לכניסה למליאה וניסו לפרוץ פנימה. סדרני הכנסת הגיעו למקום ופינו אותם בכוח החוצה.

המפגינים ניסו להדביק את עצמם לרצפת הכניסה כמחאה לקראת ההצבעה המתוכננת על צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה.

יו”ר הכנסת אמיר אוחנה נגיב על ההתפרעות: “אני מגבה ומשבח את קצין הכנסת, משמר הכנסת וסדרני הכנסת שלא נתנו לכנופיית פורעי החוק לחסום את מליאת הכנסת ופינו אותם במהירות, בנחישות ובמקצועיות.

“כעת יועברו למשטרת ישראל ולמערכת המשפט להמשך טיפול, שאני מקווה שיהיה נחוש באותה המידה.

“חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים צריכים לעשות חשבון נפש עמוק על הנסיון לשבש את ההליך הדמוקרטי – ולגנות בחומרה את המתקפה על הדמוקרטיה הישראלית. הכנסת לא תהיה איילון״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות